۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۸:۳۸
کد خبرنگار: 1452
کد خبر: 85467109
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

نائب رئیس فدراسیون: بودجه وزنه برداری استان ها ناچیز است + فیلم

همدان- ایرنا- نائب رئیس فدراسیون وزنه برداری کشور با گلایه مندی از رویکرد مدیران ادارات ورزش و جوانان استان ها به این ورزش المپیکی گفت: ضریب بودجه پرداختی به این رشته در استان ها ناچیز است.

مریم الیکا روز دوشنبه در جریان برگزاری مسابقات وزنه برداری دختران کشور به میزبانی همدان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: نبود بودجه مناسب، امکانات و سالن اختصاصی از دغدغه های ورزش وزنه برداری استان ها به خصوص در بخش بانوان است در حالیکه این رشته پیشینه درخشان در المپیک دارد.

وی اضافه کرد: مدیران ورزش و جوانان استان ها بودجه ناچیزی را به این ورزش اختصاص می دهند و هم اکنون به لحاظ تجهیزات و سالن اختصاصی برای بانوان با مشکل مواجه هستیم.

الیکا با اشاره به جایگاه مطلوب ورزش وزنه برداری بانوان در سطح بین المللی ادامه داد: وزنه برداری بانوان عمر کوتاهی را پشت سر می گذارد اما با وجود اینکه نزدیک به ۶ سال فعالیت رسمی داشته ایم، در پایه ها شاهد درخشش در سطوح بین المللی به ویژه آسیایی هستیم.

نائب رئیس فدراسیون وزنه برداری کشور خاطرنشان کرد: وزنه برداری رشته المپیکی است که در دوره های اخیر توانسته با تصاحب سکوهای قهرمانی در المپیک که بزرگترین رویداد ورزشی در جهان است، ضمن به اهتزاز درآوردن پرچم مقدس جمهوری اسلامی، دل های ملت ایران را شاد کند و به همین جهت نیاز به تغییر نگرش در سطح مدیران استان ها داریم.

وی یادآور شد: فدراسیون در حد توان ضمن حمایت از هیات های استانی، در رشد و اعتلای ورزش وزنه برداری به خصوص در بانوان همواره تلاش داشته و دارد.

وی افزود: رشته وزنه برداری بانوان نزد خانواده ها جایگاه مطلوب دارد و افزایش روزافزون آمار بیمه شدگان ورزش نشان از این علاقه مندی است.

الیکا اظهار کرد: ما هم اکنون در سطح نوجوانان دارای جایگاه برتر روی سکوهای آسیایی هستیم و فدراسیون در مسیر پشتوانه سازی گام بر می دارد ضمن اینکه در ارتقا دانش فنی مربیان، داوران و نیز شناسایی استعدادهای برتر برنامه ریزی گسترده صورت گرفته است.

مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی نوجوانان و جوانان دختر کشور از دیروز یکشنبه با حضور ۱۲۰ وزنه بردار در قالب ۱۰ وزن به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی همدان آغاز شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha