۳۳میلیارد ریال برای گازرسانی به مجتمع شهرکیان چهارمحال و بختیاری هزینه می‌شود

شهرکرد- ایرنا- رییس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: برای گازرسانی به مجتمع دامپروری ماه‌بانو شهرکیان شهرستان شهرکرد ۳۳ میلیارد ریال اعتبار دولتی و خصوصی تامین و هزینه می‌شود. 

به گزارش خبرنگار ایرنا، حسین برزگر شامگاه یکشنبه در پایان آیین کلنگ‌زنی و بهره‌برداری از طرح‌های جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری به خبرنگاران افزود: برای گازرسانی به مجتمع دامپروری ماه‌بانو شهرکیان شهرستان شهرکرد هفت هزار متر لوله‌گذاری می‌شود.

وی افزود: برای اجرای این طرح به‌منظور بهره‌مندی ۱۵۰ واحد دامپروری با ۶ هزار و ۵۰۰ راس دامی ۱۳ میلیارد ریال اعتبار دولتی به‌منظور خرید لوله، اتصالات و تجهیزات گازرسانی تامین شد.

برزگر تصریح کرد: همچنین برای انجام عملیات اجرایی این طرح ۲۰ میلیارد ریال از سوی اعضای مجتمع دامپروری ماه‌بانو شهرکیان تامین و پرداخت شده است.

وی در ادامه با اشاره به آغاز عملیات اجرایی ساخت مجتمع پرورش اسب شهرکرد به‌عنوان یکی از طرح‌های پیشران حوزه اقتصادی بخش کشاورزی یادآور شد: این طرح یک صنعت تجاری پول‌ساز خواهد بود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: ارتفاع بالای این استان از سطح دریا شرایط را برای پرورش اسب مطلوب کرده است.

وی گفت: با تکمیل و بهره‌برداری از مجتمع پرورش اسب شهرکرد زمینه اشتغال‌زایی ۴۰۰ نفر به‌طور مستقیم و یک‌هزار نفر به‌صورت غیرمستقیم فراهم می‌شود.

برزگر تاکید کرد: بخش خصوصی برای راه‌اندازی مجتمع پرورش اسب شهرکرد ۱۵ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری می‌کند.

وی همچنین از بهره‌برداری ۲ طرح شامل کارخانه فرآوری، بسته‌بندی و صادرات انواع فرآورده‌های گوشتی و انواع آبزیان و گلخانه تولید سبزی و صیفی خبرداد و افزود: با اجرای این طرح‌ها زمینه اشتغال مستقیم برای ۳۶ نفر و غیرمستقیم برای ۱۱۰ نفر فراهم شد.

برزگر تصریح کرد: برای اجرا و بهره‌برداری از این طرح‌ها ۶۵۰ میلیارد ریال از سوی بخش خصوصی تامین و سرمایه‌گذاری شده است.

به گزارش ایرنا، یک چهارم تولید ناخالص داخلی و یک پنجم اشتغال چهارمحال و بختیاری به بخش کشاورزی وابسته است.

۲۵۰ هزار هکتار برابر ۱۵ درصد زمین‌های چهارمحال و بختیاری زیرکشت محصولات مختلف است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha