بلوار باغستان و پل دخیل مراغی افتتاح شد

مراغه- ایرنا- همزمان با «روز مراغه» مصادف با سالروز بسته شدن زیج ایلخانی، بلوار باغستان و پل دخیل مراغی به عنوان ۲ طرح تاثیرگذار در توسعه شهری مراغه با حضور معاون سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور افتتاح شد.  

شهردار مراغه روز یکشنبه در حاشیه افتتاح این طرح‌ها به خبرنگار ایرنا بیان کرد: هدف از اجرای این طرح‌ها، اتصال میدان عبدالقادر مراغی به بلوار طبیعت جهت دسترسی بهتر به منطقه گردشگری «یایشهری» و بیمارستان امیرالمومنین(ع) است.

«شهرام مروتی» با بیان اینکه افتتاح این طرح‌ها، دسترسی به مسیر سلامت و توسعه شهری را به ارمغان می‌آورد، اضافه کرد: احداث این خیابان از طرح‌های مصوب در طرح جامع شهری به شمار می‌رود.

به گفته وی این طرح‌ها طی سال ۱۴۰۱ کلنگ‌زنی شد و عملیات اجرایی پل دخیل مراغی در همان سال به اتمام رسید؛ همچنین عملیات خاکی معبر در سال ۱۴۰۲ انجام، و در نیمه دوم سال گذشته تکمیل شد.

«مروتی» به آماده‌سازی این طرح‌ها طی یکی دو ماه اخیر هم اشاره کرد و ادامه داد: بلوار باغستان به طول ۳۵۰ متر و به عرض ۴۵ متر احداث، و برای اجرای این طرح‌ها در مجموع ۷۴۰ میلیارد ریال از منابع داخلی شهرداری صرف شد.

به گفته وی این اعتبار به صورت نقدی و اعتباری تامین شد و ارزش روز این طرح‌ها در مجموع حدود هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

شهردار مراغه در مورد امکان اتصال بلوار باغستان به پارک معلم هم افزود: بلوار طبیعت انتهای محدوده شهری مصوب مراغه است و بر همین اساس نمی‌توان در خارج از محدوده مصوب، معبری احداث کرد.

به گفته وی اگر تشریفات قانونی طی شده و مجوز لازم از شورای برنامه‌ریزی استان و امور زیربنایی اخذ شود، می‌توان بلوار باغستان را به سمت پارک معلم ادامه داد اما اکنون برنامه‌ای در زمینه وجود ندارد.

«مروتی» اضافه کرد: مطالعات زیست محیطی و فنی برای اتصال بلوار باغستان به پارک معلم هم انجام نشده اما در آینده با توجه به لزوم توسعه شهری، ممکن است چنین تصمیمی اتخاذ شود.

بلوار باغستان و پل دخیل مراغی افتتاح شد
احداث تقاطع غیرهمسطح در نقطه اتصال بلوار باغستان به بلوار طبیعت پیش‌بینی شده است

وی این را هم بیان کرد که اتصال بلوار باغستان به بلوار طبیعت باید به صورت غیرهمسطح اجرا می‌شد و قوس‌های شبدری در این نقطه نیاز بود اما هزینه زیادی داشت و مجموعه مدیریت شهری این اتصال را به شکل تقاطع همسطح در نظر گرفت.

به گفته شهردار مراغه احداث تقاطع غیرهمسطح در نقطه اتصال بلوار باغستان به بلوار طبیعت پیش‌بینی شده است و بهره‌برداری فعلی مانعی برای اجرای زیرگذر در نقطه اتصال ایجاد نمی‌کند.

به گزارش ایرنا معاون شهرداری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها کشور برای حضور در جشن «روز مراغه» به این شهرستان سفر کرده بود و در آیین افتتاح بلوار باغستان و پل دخیل مراغی نیز حضور داشت.

گفتنی است ۱۶ اردیبهشت، مصادف با سالروز بسته شدن زیج ایلخانی با عنوان «روز مراغه» نامگذاری شده است و امروز به همین مناسبت علاوه بر برپایی جشن، برخی از طرح‌ها افتتاح، و ویژه‌برنامه‌های متعدد اجرا شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha