۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۲۱:۰۱
کد خبرنگار: 965
کد خبر: 85466991
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شهردار: ظرفیت‌های بی بدیل دزفول نیاز به معرفی در سطح ملی دارد

دزفول- ایرنا- شهردار دزفول گفت: این شهرستان دارای ظرفیت‌های متنوع و بی بدیل در ابعاد مختلف است که یکی از راهبردهای کلان این شهرداری، معرفی ظرفیت‌های این منطقه در سطح ملی است.

به گزارش ایرنا، محمد عتاب اهوازی روز یکشنبه در نشست دویست و چهل و دومین نشست رسمی شورای اسلامی شهر دزفول در صحن علنی این شورا، با بیان اینکه مرحله نهایی اخذ مشاور برای تدوین سند چشم انداز پنج ساله دزفول در حال انجام است، افزود: چشم انداز پنج ساله همه بخش‌های شهری دزفول از جمله مسایل فرهنگی و نحوه دستیابی به این اهداف در سند چشم انداز ترسیم و تدوین و مسیر حرکتی دزفول برای پنج سال مشخص می‌شود.

وی با اشاره به مشارکت شهرداری دزفول در نمایشگاه گردشگری گفت: حضور شهرداری دزفول در نمایشگاه گردشگری با دستور مستقیم استاندار خوزستان بود که با وجود فرصت کم برای آماده سازی حضور در این نمایشگاه، غرفه دزفول به عنوان غرفه نمونه اتخاب شد.

وزارت کشور بانی حضور دزفول در برنامه تلویزیونی هموطنز بود

شهردار دزفول گفت: حضور دزفول در برنامه هموطنز ناشی از تعامل وزارت کشور با صدا و سیما بود که تنها تعداد معدودی از شهرهای کشور در قالب این برنامه فرصت معرفی ظرفیت‌های خود را داشتند.

وی با بیان اینکه افزایش تعامل میان بخش‌های مختلف شهرداری با شورای اسلامی شهر دزفول به طور مستمر پیگیری می‌شود گفت: بخش فرهنگی و بانوان ۲ نقطه ضعف شهرداری دزفول در سال گذشته بود که تلاش می‌شود این مسایل، امسال برطرف شود.

وی گفت: برگزاری هفته فرهنگی دزفول در تهران توسط وزیر میراث فرهنگی به دزفول پیشنهاد شد که با توجه به ظرفیت‌هایی که این برنامه فرهنگی می‌تاوند برای دزفول داشته باشد، امکان سنجی لازم انجام و در صورت موافقت و تصویب شورای اسلامی شهر دزفول وارد مرحله اجرا می‌شود.

برگزاری هفته فرهنگی دزفول در تهران، در کمیسیون تخصصی شورا بررسی می‌شود

رییس شورای اسلامی شهر دزفول با اشاره به بارندگی‌های بی سابقه روزهای اخیر در این شهر گفت: ثبت بیش از ۱۷۵ میلیمتر بارندگی طی ۲ روز آورد آبی به مراتب بیشتر از ظرفیت شبکه دفع آب‌های سطحی داشت که این موضوع موجب آب گرفتگی‌های گسترده در دزفول شد.

سیدباقر موسوی فخر با تقدیر از حضور مسوولانه و جهادی تمام تیم‌های عملیاتی شهرستان برای کمک به مردم در بارندگی‌های شدید اخیر گفت: ۵۰۰ نفر از کارکنان و مدیران شهرداری دزفول مجاهدانه در میدان حضور داشتند که این تلاش ارزشمند قابل تقدیر است.

وی ادامه داد: تمام دستگاه‌ها به ویژه سپاه و بسیج، تیپ ۲۹۲ زرهی ارتش، آبفا، هلال احمر، گروه‌های مردمی و حتی خودروسواران آفرود در ایام بارندگی برای کمک به مردم، بیرون کشیدن خودروهای گرفتار از معابر دچار آب گرفتگی و همچنین تخلیه آب منازل با تمام توان وارد میدان شدند و نتیجه این همدلی بازگشت شهر به شرایط عادی در کمترین زمان ممکن با وجود حجم بی سابقه باران بود.

برنامه‌های فرهنگی شهرداری باید شفاف باشد

رییس شورای اسلامی شهر دزفول با اشاره به حواشی مطرح شده پیرامون برنامه تلویزیونی هموطنز با محوریت دزفول گفت: این شورا نسبت به اجرای برنامه‌های فرهنگی و تبلغی برای معرفی دزفول و معرفی ظرفیت‌های بی بدیل آن در سطح ملی موافق است ولی انتظار دارد تا این برنامه‌ها هدفمند و شفاف باشد.

وی با اشاره به برنامه ریزی شهرداری دزفول برای برگزاری هفته فرهنگی دزفول در تهران گفت: با توجه به اهمیت موضوع ضروری است تا این مورد در کمیسیون فرهنگی به طور تخصصی بررسی و پس از بررسی ابعاد مختلف و دستاوردهای آن برای دزفول، در صحن علنی تصمیم گیری شود.

رییس شورای اسلامی شهر دزفول با گرامیداشت هفته معلم گفت: معلمی یک شغل نیست بلکه مسوولیتی برای تربیت بشر است به همین دلیل گرامیداشت جایگاه معلم بر همه لازم است.

آموزش و پرورش دزفول در بین ۷۵۰ شهر کشور رتبه ۵۰ را دارد

مدیر آموزش و پرورش دزفول نیز در این نشست گفت: آموزش و پرورش این شهرستان از نظر شاخص معدل کل از میان ۷۵۰ شهر کشور تنها شهر خوزستان است که در جمع ۵۰ شهر اول کشور در این شاخص قرار دارد که انتظار داریم این رتبه نیز در امتحانات نهایی امسال بهبود یابد.

امیر ظاهر طحان با گرامیداشت سالروز شهادت استاد مطهری و هفته معلم گفت: دزفول ۷۲ شهید فرهنگی و ۷۶۰ دانش آموز شهید تقدیم انقلاب کرده است که این آمار در کشور بی نظیر است.

وی ادامه داد: اهواز اگر چه از نظر جمعیتی بزرگتر از دزفول است ولی اهواز خود دارای چهار ناحیه آموزش و پروش است و از این منظر، دزفول بزرگترین اداره آموزش و پرورش را در خوزستان دارد.

وی خانواده آموزش و پرورش دزفول را دارای جمعیتی بالغ بر ۱۱ هزار نفر برآورد کرد و ادامه داد: پنج هزار و ۵۰۰ مربی، معلم، ُ مدیر و کادر اجرایی در آموزش و پرورش دزفول مشغول به کار است ضمن اینکه این اداره دارای پنج هزار و ۵۰۰ بازنشسته نیز است.

بسیاری از افتخارات آموزش و پرورش خوزستان در کشور متعلق به دزفول است

مدیر آموزش و پرورش دزفول با بیان اینکه بسیاری از افتخارات آموزش و پرورش خوزستان در کشور متعلق به دزفول است گفت: آموزش و پرورش دزفول در بخش‌های پژوهش، آموزش، ‌تدریس و همچنین ‌فعالیت‌های علمی، فرهنگی و ورزشی همواره دارای مقام‌های متعدد استانی و کشوری است.

وی ادامه داد: حفظ جایگاه نخست آموزش و ‍‍پرورش دزفول در استان نیاز به همکاری و کمک دستگاه‌های مختلف شهرستان دارد و در این زمینه نقش شهرداری و شورای اسلامی شهر برجسته است.

ظاهرطحان با بیان اینکه مناطق بهاران، فرهنگ شهر، نوبهار و نوبنیاد بیشترین کمبود فضای آموزشی را در دزفول دارند گفت: آمار دانش آموزان مقطع اول ابتدایی سال آینده تحصیلی در دزفول یک هزار و ۵۰۰ نفر بیشتر از سال تحصیلی جاری است که این تعداد دانش آموز حداقل نیاز به احداث ۵۰ کلاس جدید دارد.

وی با بیان اینکه متاسفانه دزفول در جذب نیروی انسانی مورد نیاز کادر آموزشی طی سال‌های گذشته مورد اجحاف قرار گرفته است گفت: سال گذشته با پیگیری انجام شده ۳۰۰ نفر به آموزش و پرورش دزفول جذب و امسال نیز ۲۰۰ نفر جدید جذب این آموزش و پرورش می‌شود.

رویکرد فرهنگی شهرداری دزفول قابل تقدیر است

رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر دزفول نیز در این نشست با اشاره گفت: شهرداری اگر چه نهادی فرهنگی نیست ولی ماموریت‌های فرهنگی دارد و این موجب شده تا برخی شهرداری‌های پیشتاز کشور تا یک پنجم بودجه سالانه خود را به بخش فرهنگی اختصاص دهند.

حجت الاسلام و المسلمین مهدی جعفرنمازی، رویکرد فرهنگی شهرداری دزفول را قابل تقدیر دانست و افزود: سهم برنامه‌های فرهنگی در بودجه سالانه شهرداری دزفول روند رو به رشدی داشته است که نشان دهنده تقویت رویکرد فرهنگی در شهرداری دزفول است.

وی با تاکید بر ضرورت افزایش هماهنگی میان بخش‌های مختلف مرتبط با مسایل فرهنگی در شهرداری دزفول بیان کرد: تولید و پخش ویژه برنامه‌های تلویزیونی با محوریت دزفول هویت بخش و افتخاری بزرگ است ولی باید تلاش شود تا جهت گیری این برنامه‌ها هدفمندتر شود.

رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر دزفول با اشاره به تحولات سیاسی دنیا افزود: انقلاب دانشجویان آمریکا متاثر از مقاومت اسطوره‌ای غزه است و مقاومت غزه نیز الگو گرفته از مقاومت مردم دزفول در دوران دفاع مقدس است و باید در برنامه‌های ساخته شده با محوریت دزفول این موضوع برجسته باشد.

پیش از دعوت سرمایه گذاران ظرفیت جذب سرمایه گذار در دزفول فراهم شود

رییس کمیسیون املاک شورای اسلامی شهر دزفول نیز در این نشست هدف از هفته فرهنگی دزفول در تهران را معرفی دزفول و ظرفیت‌های آن و همچنین افزایش مبادلات اقتصادی و تاثیر فرهنگی دانست و گفت: برگزاری برنامه هفته فرهنگی بدون فراهم کردن ظرفیت‌های سرمایه گذاری در شهرُ هدر دادن بودجه است.

علیرضا زمانی راد با بیان اینکه جذب سرمایه گذار در دزفول نیازمند اراده جمعی در شهرستان دارد گفت: پیش از برگزاری هفته فرهنگی دزفول در تهران، نیاز است تا فرصت‌های سرمایه گذاری و زیرساخت‌های لازم برای جذب سرمایه گذاران در دزفول فراهم شود.

وی گفت: تعریف فرصت‌های سرمایه گذاری و ایجاد زیست‌های اقتصادی باید پیش از برگزاری رویدادهای فرهنگی و تبلیغی برای جذب سرمایه گذار باشد و اگر این مهم اتفاق نیفتد، خروجی هفته فرهنگی دزفول در تهارن تنها هدر دادن سرمایه است.

دزفول سودی از ثبت ۱۰ میلیون سفر بازدید در نوروز نکرد

نائب رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر دزفول نیز در این نشست با اشاره به ثبت بیش از ۱۰ میلیون سفر بازدید در ایام نوروز امسال در دزفول گفت: ارزش افزوده ریالی این حجم بالا از گردشگران برای دزفول بسیار اندک بوده است.

محمدحسن پرآور با تاکید بر لزوم تعریف بسته تشویقی سرمایه گذاری برای جذب سرمایه گذاران، بیان کرد: تنها سود گردشگران برای دزفول رونق بازار و گردش مالی برای بازاریان بود.

توهینی به گویش دزفول در برنامه تلویزیونی هموطنز نشد

مشاور رسانه‌ای شهردار دزفول نیز در این نشست با اشاره به اجرای ویژه برنامه دزفول در برنامه تلویزیونی هموطنز در شبکه دوم سیما و در پاسخ به برخی حواشی گفت: تهیه برنامه هموطنز با درون مایه طنز برای معرفی ۴۰ شهر شاخص کشور در قالب ۴۰ قسمت در شبکه ۲ کلید خورد که لیست این شهرها توسط وزارت کشور به صدا و سیما داده شد.

امین ابرهام با بیان اینکه دزفول یکی از ۴۰ شهری بود که توسط وزارت کشور به این برنامه معرفی شد، گفت: بخشی از مدعوین این برنامه توسط خود شبکه ۲ دعوت شده بود ضمن اینکه سین برنامه نیز توسط خود شبکه تنظیم شده بود.

وی با بیان اینکه هیچ توهینی به گویش، زبان و فرهنگ دزفولی در این برنامه انجام نشده است گفت: نقاط قوت ویژه برنامه دزفول در هموطنز بسیار بیشتر از نقاط ضعف آن است.

مشاور رسانه‌ای شهردار دزفول برخی نقدها به این برنامه را غیرمنصفانه دانست و افزود: برخی هزینه اجرای این برنامه را چند میلیارد تومان اعلام کردند و این در حالی است که کل هزینه شهرداری برای این برنامه ۲۳۰ میلیون تومان بود که این پول برای ایاب و ذهاب، اسکان و غذای میهمانانی هزینه شده است که از دزفول به تهران اعزام شده بودند.

وی ادامه داد: تا کنون۲۱ نشست در پایتخت برای امکان سنجی برگزاری هفته فرهنگی دزفول در تهران برگزار شده است که ورود به مرحله اجرایی آن منوط به تصویب شورای اسلامی شهر دزفول دارد.

به گزارش ایرنا، اعضای شورای اسلامی شهر دزفول در این نشست لایحه مصالحه با چهار خانه باقی مانده انتهایی خیابان طباطبایی برای تکمیل تعریض این محور مهم را به تصویب رساندند.

همچنین شورای اسلامی شهر دزفول نسبت به واگذاری یک قطعه زمین با مالکیت شهرداری به مساحت ۶۰۰ مترمربع به هیات امنای هیات ریحانه النبی برای احداث مسجد در کوی ذوالفقار از دیگر مصوبه‌های امروز شورای اسلامی شهر دزفول بود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha