الجزیره: سرکوب دانشجویان دروغین بودن ادعای آزادی بیان در آمریکا را فاش کرد

تهران-ایرنا- شبکه خبری الجزیره در گزارشی نوشت: بازداشت و سرکوب شدید تجمع‌ها و تظاهرات دانشجویی از سوی پلیس مسلح آمریکا، اگر تنها یک مساله را آشکار کرده باشد، این است که در این کشور هیچ نوع آزادی بیانی وجود ندارد.

به گزارش ایرنا به نقل از الجزیره، اعتراضات دانشجویی در دانشگاه‌های آمریکا در اعتراض به کشتار مردم فلسطین در حالی ادامه دارد که پلیس آمریکا بر خلاف هفته‌های گذشته سیاست محافظه‌کاری خود را کنار گذاشته و به شدت این تجمعات را سرکوب می‌کند. واکنش خشن پلیس از سوی رسانه‌های آمریکا مثل سیاستمداران این کشور به نوعی منعکس می‌شود که نوعی اشاعه «یهود هراسی» است و حتی جو بایدن نیز در سخنرانی‌های خود از گفتن این مساله ترسی ندارد.

تحصن و تظاهرات دانشجویی تنها به دانشجویان محدود نمی‌شود و استادان و دیگر فعالان سیاسی نیز به این جنبش ملحق شده‌اند و همگی بر این باور هستند که آنچه در روزهای گذشته در آمریکا اتفاق افتاده است، افشا شدن ادعای دروغین آزادی بیان در این کشور است که نتوانسته چند هفته تحصن خاموش و چادرهای دانشجویی را در حیاط دانشگاه‌های مختلف تحمل کند.

نورا ارکات فعال سیاسی، پائولا چاکراوارتی استاد رشته رسانه دانشگاه نیویورک، عادل اسکندر استاد ارتباطات جهانی دانشگاه سیمون فریزر و الیجا کالنبرگ - فعال دانشجویی، دانشگاه تگزاس در آستین همگی بر این مساله تاکید دارند که تنها چیزی که در این تظاهرات به آن احترام گذاشته نمی‌شود، آزادی بیان است.

فعالان دانشجویی و اساتید دانشگاه‌ها می‌گویند پلیس برای سرکوب دانشجویان از تمام سلاح‌های خود برای خاموش کردن صدای دانشجویان استفاده می‌کند.

در حالی که اعتراض های دانشجویان حامی فلسطین در دانشگاه ها در سراسر آمریکا ادامه دارد، تعداد زیادی از آنها بازداشت شده اند.

بر اساس بررسی های سی ان ان از دانشگاه ها و بیانیه های پلیس، بیش از ۴۰۰ معترض روز سه شنبه دستگیر شدند. از این تعداد، حدود ۳۰۰ نفر در دانشگاه کلمبیا و دانشکده سیتی کالج نیویورک دستگیر شدند.

سی ان ان همچنین برآورد کرد که به طور گسترده‌تر، بیش از یک هزار و ۵۰۰ نفر از ۱۸ آوریل در محوطه‌های دانشکده ها و دانشگاه های آمریکا بازداشت شده‌اند.

رئیس گشت پلیس نیویورک در پی یورش شب گذشته به دانشجویان در دانشگاه های نیویورک به ویژه دانشگاه کلمبیا و برخورد خشونت آمیز با دانشجویان حامی فلسطین و مخالف اسرائیل اعلام کرد: حدود ۳۰۰ نفر در دانشگاه کلمبیا و سیتی کالج نیویورک دستگیر شده اند.

به گزارش ایرنا، مقامات و پلیس آمریکا روز چهارشنبه به وقت محلی پس از سرکوب اعتراضات دانشجویی به ویژه در دانشگاه کلمبیای نیویورک و یورش به این دانشگاه و دستگیری ده‌ها دانشجوی حامی فلسطین با خشونت در نشستی خبری به دفاع از عملکرد خود پرداختند.

جان چل، رئیس گشت پلیس نیویورک در یک کنفرانس خبری روز چهارشنبه با حضور مقامات شهر نیویورک گفت: از حدود ۳۰۰ نفری که توسط افسران پلیس نیویورک در داخل و خارج از ساختمان دانشگاه کلمبیا دستگیر شدند، بیشتر بازداشت شدگان مربوط به دانشکده سیتی این دانشگاه بودند.

این مقام پلیس نیویورک گفت: ۲۸۲ نفر در رابطه با حمله به همیلتون هال دستگیر شده اند، از جمله ۱۷۳ نفر از دانشکده سیتی و ۱۰۹ نفر از دانشگاه کلمبیا.

او افزود که مقامات هنوز در حال تعیین تعداد دقیق دستگیرشدگان غیروابسته به هر دو دانشگاه هستند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha