۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۸:۵۹
کد خبرنگار: 5504
کد خبر: 85466922
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

پیشنهاد مجدد انصارالله به حماس برای انتقال دفتر سیاسی این جنبش به صنعا

تهران- ایرنا- جنبش انصارالله یمن امروز (یکشنبه) بار دیگر به جنبش حماس پیشنهاد کرد که دفتر سیاسی خود را به صنعا منتقل کند.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه رأی الیوم، «محمد البخیتی» عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن در پستی در شبکه اجتماعی «ایکس» (توییتر سابق) نوشت: برای صنعا مایه افتخار است که فارغ از هر گونه پیامدی، میزبان دفتر سیاسی جنبش حماس باشد.

پیشنهاد جنبش انصارالله تنها یک روز پس از آن صورت می گیرد که این جنبش مبارز یمنی، عملیاتش را در دریای سرخ، دریای عرب و اقیانوس هند، علیه کشتی های مرتبط با رژیم صهیونیستی یا با مقصد بنادر سرزمین های اشغالی در دریای مدیترانه گسترش داده است.

انصارالله همچنین تهدید کرده است در صورتی که رژیم صهیونیستی به شهر رفح در جنوب نوار غزه حمله کند به کلیه کشتی های شرکت های مرتبط با رژیم صهیونیستی حمله خواهد کرد.

تهدید اخیر انصارالله پس از آن صورت می گیرد که «سیدعبدالملک الحوثی» رهبر این جنبش اخیرا اعلام کرد رزمندگان انصارالله در هفته گذشته ۶ کشتی مرتبط با رژیم صهیونیستی، آمریکا و انگلیس را هدف حمله قرار داده اند و به این ترتیب شمار کشتی های هدف قرار گرفته در دریاهای سرخ و عرب و نیز خلیج عدن و اقیانوس هند از نوامبر گذشته تاکنون به ۱۰۷ کشتی افزایش یافته است.

در ۲۰ آوریل گذشته و به دنبال افزایش فشارهای آمریکا بر قطر برای اخراج رهبران حماس از آن کشور، جنبش انصارالله برای استقبال از رهبران این جنبش و استقرار دفتر سیاسی آن در صنعا اعلام آمادگی کرد.

به گزارش ایرنا، آمریکا و انگلیس بامداد ۲۱ دی ماه در پی قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل، حمله به مواضع انصارالله یمن را آغاز کردند.

این حملات پس از آن انجام شد که ارتش یمن طی ماه‌های گذشته در حمایت از مقاومت ملت فلسطین در نوار غزه چند کشتی صهیونیستی یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ و تنگه باب‌المندب هدف قرار داد.

نیروهای ارتش یمن متعهد شده‌اند تا زمانی که رژیم اسرائیل حملات خود به غزه را متوقف نکند، حملات به کشتی‌های این رژیم یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ ادامه خواهند داد.

نیروهای ارتش یمن تاکید کرده‌اند که کشتیرانی در خلیج عدن و دریای سرخ برای سایر کشتی ها آزاد است و آنها از امنیت کامل برخوردار هستند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha