پایان فعالیت مجرمانه کلاهبردار حرفه ای در کنگان

بوشهر_ ایرنا_ رییس پلیس آگاهی استان بوشهر از شناسایی و دستگیری کلاهبردار حرفه ای در شهرستان بندر کنگان خبر داد.

سرهنگ کارآگاه جوشن سهرابی روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار کرد: بدنبال اطلاع کارآگاهان بخش مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی شهرستان کنگان از فعالیت فردی با هویت معلوم در ارتکاب سریالی جرم کلاهبرداری قرار گرفت.

وی افزود: این متهم با شیوه فروش زمین های دولتی با دادن وعده پیگیری و صدور سند ثبتی در بازه ۶ ماهه به افراد مشغول ارتکاب جرم بود که پلیس پس از جمع آوری ادله و مدارک مورد نیاز وی را شناسایی کرد.

رییس پلیس آگاهی استان بوشهر تصریح کرد: پس از صدور مجوز توسط مرجع قضایی در یک عملیات هدفمند متهم دستگیر و در تحقیقات انجام شده به ارتکاب چهار فقره کلاهبرداری با این شیوه اقرار کرد.

سهرابی ادامه داد: میزان کلاهبرداری اقرار شده توسط متهم ۶۰ میلیارد ریال بوده که پس از تکمیل مراحل تحقیق با صدور قرار مناسب روانه زندان شد.

وی بیان کرد: برای پیشگیری از وقوع این جرایم، صحیح و منطقی آن است هر گونه معامله و خرید و فروش املاک با انجام تشریفات و فرآیند قانونی از جمله استعلام از دستگاه ها و مرجع صدور سند و دفاتر ثبت اسناد و رعایت ضوابط قانونی انجام شود.

رییس پلیس آگاهی استان بوشهر یادآور شد: شهروندان هر گونه اطلاعات پیرامون فعالیت جاعلین و کلاهبرداران را از طریق سامانه ۱۱۰ مرکز فوریت های پلیس برای بررسی و پیگیری قانونی اطلاع رسانی نمایند..

وی ادامه داد: پلیس آگاهی استان با افتخار و حسب شرح وظیفه قانونی ماموریت مقابله با جرایم جعل و کلاهبرداری در فضای حقیقی در سطح استان را با جدیت تمام دنبال خواهد کرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha