۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۸:۲۲
کد خبرنگار: 1228
کد خبر: 85466895
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تحصن نمادین حامیان کارزار «نجات غزه» در پایتخت پاکستان + فیلم

اسلام‌آباد - ایرنا - هواداران فلسطین در پایتخت پاکستان با حضور گسترده در تحصن نمادین جهت حمایت از کارزار «نجات غزه» با تمجید از نبرد رزمندگان مقاومت فلسطین علیه رژیم اسرائیل، خواستار آتش‌بس فوری در نوار غزه و گام عملی دولت کشورشان برای دفاع از فلسطین و تحت فشار قرار دادن رژیم صهیونیستی شدند.

به گزارش روز یکشنبه خبرنگار ایرنا، تحصن نمادین اعضای کارزار مردمی «غزه را نجات دهید» با حضور چهره‌های سیاسی، فعالان دانشجویی و نمایندگان جامعه مدنی در شهر اسلام‌آباد و مقابل پارلمان و کاخ ریاست جمهوری این کشور برگزار شد.

شرکت کنندگان با حمایت قاطع از تداوم جنگ رزمندگان فلسطین از جمله حماس علیه اشغالگری اسرائیل، از سازمان همکاری اسلامی مطالبه کردند که رژیم صهیونیستی را به دلیل جنایت جنگی و نسل کشی فلسطینیان پاسخگو کند.

سخنرانان از دولت پاکستان نیز خواستند که این کشور ضمن تحت فشار قرار دادن اسرائیل و حامیانش برای برقراری آتش بس، اعتراض مردم پاکستان نسبت به نقش منفعلانه کشورهایی همچون آمریکا، انگلیس، مصر، عربستان و امارات متحده عربی را به سفیران آنان در اسلام‌آباد ابلاغ کند.

مشتاق احمد خان نماینده سابق مجلس سنای پاکستان و عضو برجسته حزب جماعت اسلامی، نیز در این تحصن، حمایت کورکورانه آمریکا و اروپا از اسرائیل را به شدت محکوم کرد و گفت: تاریخ قاتلان فلسطینیان و حامیان متجاوزان اشغالگر را فراموش نخواهد کرد.

حمیرا طیبه مدیر کارزار غزه را نجات دهید نیز در جریان این تحصن گفت: حمایت از فلسطین و روشنگری علیه جنایات اسرائیل علیه مردم غزه را ادامه خواهیم داد و هرگز تسلیم فشارهای داخلی و خارجی نمی شویم.

وی افزود: ما به شجاعت و بیداری جنبش دانشجویان حامی غزه در دانشگاه‌های آمریکا ادای احترام و تاکید می کنیم که سرکوب و رفتار وحشیانه پلیس علیه معترضان به جنایات اسرائیل بیانگر رویکرد منافقانه دولت‌های غربی درخصوص حقوق بشر است.

براساس این گزارش، معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه پاکستان در اجلاس اخیر سران سازمان همکاری اسلامی در گامبیا ضمن محکوم کردن جنایات صهیونیست‌ها در نوار غزه، خواستار اقدام فوری سازمان همکاری اسلامی برای کمک به مردم فلسطین و پیگیری اقدامات قضایی علیه اسرائیل در مجامع بین المللی شد.

سناتور محمد اسحاق دار همچنین در حاشیه پانزدهمین اجلاس سران کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی طی دیدار با همتایان عربستانی، کویتی، قطری، مصری و ترکیه‌ای خود، برقراری فوری آتش بس، توقف تهاجم به غیرنظامیان و ارسال بی وقفه کمک‌های بشردوستانه برای مردم غزه را خواستار شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha