۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۸:۴۰
کد خبرنگار: 939
کد خبر: 85466872
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه زنجان: بزرگترین مولفه قدرت یک کشور، نیروی انسانی است

زنجان - ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر زنجان به نقش حیاتی آموزش و پرورش و معلمان در بالندگی جامعه اشاره کرد و گفت: بزرگترین مولفه قدرت یک کشور، نیروی انسانی است.  

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام علی خاتمی روز یکشنبه در نخستین همایش معلم ماندگار(تجلیل از معلمان بازنشسته بالای ۸۰ سال استان)، افزود: عامل ماندگاری معلمان، تربیت شاگردانی است که در جامعه منشأ خدمات می شوند.

وی ادامه داد: معلمی به معنای واقعی کلمه، عشق است و با همین دلیل است که معلم عاشقانه در مسیر تعلم و تربیت قدم بر می دارد.

حجت الاسلام خاتمی گفت: اثرگذاری معلم روی دانش آموزان منحصر به مسائل علمی نیست بلکه رفتار و منش معلمان بر روی دانش آموزان در ابعاد مختلف تاثیرگذار است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان نیز در این همایش، گفت: معلمان پیشکسوت، ستارگان بی بدیل علم و دین هستند و اگر جامعه در عرصه تمدنی، دینی و انقلابی مصمم و پایدار مانده این مهم حاصل مجاهدت های معلمان است.

علی اسماعیلی افزود: جانفشانی های جوانان انقلاب و مجاهدان علم و پژوهش همه و همه نتیجه انتشار علم و معرفتی بوده که خداوند در وجود معلمان نهاده است.

وی به راه اندازی موزه آموزش و پرورش استان در دبیرستان ماندگار شریعتی شهر زنجان اشاره کرد و افزود: هر جامعه ای که به فرهنگ و باورهای خود اهمیت ندهد دچار زیان و خسران خواهد شد.

در ادامه در نخستین همایش معلم ماندگار از معلمان بازنشسته بالای ۸۰ سال استان تجلیل شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha