۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۶:۴۳
کد خبرنگار: 5546
کد خبر: 85466806
T T
۸ نفر

برچسب‌ها

ساخت ۲۰ واحد مسکن محرومان توسط بسیج سازندگی در گرگان

۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۶:۴۳
کد خبر: 85466806
ساخت ۲۰ واحد مسکن محرومان توسط بسیج سازندگی در گرگان

گرگان- ایرنا- فرمانده ناحیه مقاومت بسیج گرگان با تشریح اقدامات گروه‌های جهادی در مناطق محروم، گفت: پارسال گروه‌های جهادی این شهرستان ۲۰ مسکن در مناطق محروم ساختند.

به گزارش ایرنا، محمود علیخانی روز یکشنبه در نشست خبری اظهار کرد: ساخت ۱۱۰ سرویس بهداشتی و حمام و توزیع ۶۰ هزار سبد کالا در قالب رزمایش کمک مومنانه، توزیع ۲۰ هزار پرس غذای گرم و توزیع ۱۵ هزار بسته نوشت‌افزار در پویش «همکلاسی مهربان» از دیگر خدمات پارسال گروه‌های جهادی در مناطق محروم شهرستان گرگان بود.

وی با بیان اینکه پشتیبانی‌ از مناطق محروم شهرستان گرگان، داوطلبانه، خودجوش و مردمی است، خاطرنشان کرد: همچنین در بخش‌ خدمات پزشکی، ۸۰ میلیارد ریال خدمت به محرومان ارائه شد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج گرگان تقویت اشتغال خانگی و کارگاه‌های زودبازده را یکی اقدامات بسیج سازندگی برشمرد و یادآور شد: پارسال ۷۰۰ میلیارد ریال وام اشتغال به متقاضیان پرداخت شد و به‌دنبال آن ۹۰ کارگاه تولیدی راه‌اندازی شد که توانست برای ۲۵۰ نفر شغل مستقیم و برای هزار نفر اشتغالزایی غیرمستقیم ایجاد کند.

علیخانی با بیان اینکه بیشترین کارگاه‌های اقتصاد مقاومتی در حوزه خیاطی بانوان، پرورش عسل و قارچ بوده است، خاطرنشان کرد: همچنین بسیج سازندگی از توجه به حوزه دانش‌بنیان غافل نبوده که در همین راستا اعطای وام یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریالی برای راه‌اندازی کارگاه رباتیک در دستور کار قرار گرفت که این واحد تولیدی دانش‌بنیان برای ۱۱ نفر به طور مستقیم و ۹ نفر به طور غیرمستقیم شغل ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه بسیج سازندگی جوشیده از بطن مردم و نماد حرکت جهادی، محرومیت‌زدایی و خدمت‌رسانی به مردم است‌، بیان کرد: شعار گروه‌های جهادی فقرزدایی، هویت‌بخشی و اعتمادسازی است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج گرگان به تشکیل سازمان بسیج سازندگی در ۱۷ اردیبهشت ماه سال ۱۳۷۹ به فرمان رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: این فرمان تاریخی، آینده‌ساز و دوراندیشانه بوده است.

علیخانی «همه با هم بسیج خدمت‌رسانی» را شعار امسال هفته بسیج سازندگی برشمرد و یادآور شد: این شعار متناسب با شعار سال انتخاب شده تا گروه‌های جهادی با شبکه مردمی خوب در سال «جهش تولید با مشارکت مردم» اقدامات خوبی را در نقاط محروم رقم بزنند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج گرگان از برگزاری بیش از ۳۰ برنامه به‌مناسبت هفته جهاد سازندگی در این شهرستان خبر داد و افزود: رنگ‌آمیزی و مرمت مدرسه، توزیع هزار بسته معیشتی در قالب رزمایش کمک مومنانه، همایش تجلیل و تکریم از جهادگران برتر و برپایی نمایشگاه تولیدات پوشاک ایرانی و اسلامی از جمله برنامه‌های هفته بسیج سازندگی در گرگان است.

علیخانی در ادامه از وجود ۶۰۰ گروه جهادی در گرگان خبر داد و گفت: از این تعداد، ۲۰۰ گروه جهادی به طور عملیاتی فعال هستند، کیفی‌سازی و توانمندسازی گروه‌های جهادی بیش از کمیت در دستور کار ما قرار دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha