آرزویی که با سفر حج در سمنان برآورده می‌شود

سمنان - ایرنا - برخاست هواپیماهای غول‌پیکر از فرودگاه سمنان به مقصد سفرهای داخلی و بین‌المللی به ویژه سفر حج تمتع و عمره مفرده، عتبات عالیات و مشهد مقدس، آرزوی دیرینه مردم این دیار است و انتظار می‌رود با توجه به استقبال مردم از سفرهای زیارتی، تحقق این مطالبه مردمی مدنظر مسوولان باشد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، یکی از فرصت‌ها و اقداماتی که نقشی وصف‌ناپذیر در امیدآفرینی، رونق اقتصادی و رضایت عمومی دارد، برقراری پرواز به عربستان برای انجام مناسک حج تمتع، حج عمره و عتبات عالیات از فرودگاه سمنان است.

پرواز به عربستان به منظور انجام مناسک حج تمتع از فرودگاه سمنان جزو آرزوهای دیرینه مردم این شهر است که امید می‌رفت امسال تلاش‌ها برای برقراری پرواز از فرودگاه سمنان به مقصد عربستان برای شرکت یکهزار و ۱۳۰ زائر در حج تمتع به نتیجه برسد، اما نشد.

اولین کاروان حجاج از شهرستان سمنان برای انجام اعمال حج تمتع از استان بیست و پنجم اردیبهشت عازم سرزمین وحی شدند و اعزام‌ها نیز تا پانزدهم و شانزدهم خرداد ۱۴۰۳ ادامه خواهد داشت، اما جا به جایی حجاج سمنانی از فرودگاه بین‌المللی شهدای سمنان نیست و همچنان از تهران انجام می شود.

آرزویی که سفر حج در سمنان می‌تواند محقق سازد

فرودگاه بین‌المللی سمنان می‌توانست برای اعزام حجاج فعال باشد

مدیر فرودگاه بین‌المللی شهدای سمنان گفت: این فرودگاه با مهیاسازی زیرساخت‌ها و اخذ مجوزهای لازم، جزو فرودگاه‌های عملیاتی در کشور محسوب می‌شود و پیگیری‌هایی برای برقراری پرواز به حج تمتع از این فرودگاه انجام شد، اما به نتیجه نرسید.

کاپیتان حسین شجاعی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ۹ فرودگاه در کشور برای برقراری پرواز به مقصد عربستان انتخاب شد.

وی ادامه داد: فرودگاه سمنان جزو فرودگاه‌هایی است که به تازگی مجوز مرز هوایی گرفت و همین موضوع عامل مهمی برای به نتیجه رساندن هدف تعیین شده بود.

مدیر فرودگاه بین‌المللی شهدای سمنان بیان کرد: باند فرودگاه سمنان از مجهزترین و به‌روزترین فرودگاه‌های کشور است که ظرفیت فرود هواپیماهای غول پیکر از جمله ایرباس ۳۲۰ را دارد و برقراری پروازهای داخلی و خارجی در دست پیگیری است.

یکهزار و ۱۳۰ زائر سمنانی برای شرکت در حج تمتع باید به تهران بروند

مدیر حج و زیارت استان سمنان گفت: زائران خانه خدا در این استان طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده در قالب ۹ کاروان به حج تمتع ۱۴۰۳ مشرف می‌شوند.

قدرت الله چتری در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ایستگاه پرواز حجاج استان سمنان از فرودگاه امام خمینی(ره) تهران تعیین شده است و یکهزار و ۱۳۰ نفر از این استان سمنان برای حضور در حج تمتع در قالب ۹ کاروان اعزام می‌شوند.

مدیر حج و زیارت استان سمنان بیان کرد: ۲ درصد از ثبت‌نام‌کنندگان حج تمتع از استان سمنان را افراد دارای بیش از ۸۰ سال سن تشکیل می‌دهد.

وی اضافه کرد: آمار اولیه نام‌نویسی حجاج استان سمنان یکهزار و ۱۰ نفر بود که آمارهای میانگین سنی و درصد حضور بانوان بر این اساس است و آمار بعدی شمار ثبت‌نامی با اضافه شدن ۱۲۰ نفر،درمجموع به یکهزار و ۱۳۰ نفر افزایش یافت.

مدیر حج و زیارت استان سمنان گفت:۵۶ درصد ثبت‌نام کنندگان حج تمتع از استان را بانوان و ۴۴ درصد را آقایان تشکیل می‌دهند.

فرودگاه سمنان با وجود اینکه به عنوان فرودگاهی بین‌المللی مجوز مرز هوایی را به همت دولت سیزدهم اخذ کرد، اما هواپیما از این فرودگاه فقط یکبار در شهریور ۱۴۰۲ به آسمان بین الملل برخاست.

آرزویی که سفر حج در سمنان می‌تواند محقق سازد

طبق گزارش‌ها مجوز مرز هوایی فرودگاه بین‌المللی شهدای سمنان از مصوبات سفر رییس جمهور در۱۳ آبان ۱۴۰۰ به استان با انجام اولین پرواز بین‌المللی از فرودگاه سمنان به مقصد نجف اشرف با ۱۰۰ درصد ظرفیت هواپیمای ایرباس ۳۲۰ روز دهم شهریور ۱۴۰۲ با حضور زائران اربعین به عنوان نمادی از مردم‌داری و مُهر تاییدی بر خدمتگزاری دولت سیزدهم ثبت شد و از آن زمان تاکنون پروازی داخلی یا خارجی از فرودگاه سمنان برقرار نشد و همچنان این سرمایه ملی خاک می‌خورد.

فرودگاه مرکز استان سمنان در ۱۰ کیلومتری جاده سمنان - مشهد واقع شده است و سابقه تاسیس آن به سال ۱۳۵۵ برمی‌گردد، باند این فرودگاه از مجهزترین و به‌روزترین فرودگاه‌های کشور است که ظرفیت فرود هواپیماهای غول پیکر از جمله ایرباس ۳۲۰ را دارد، وسعت مجموعه فرودگاه سمنان ۳۷۰ هکتار و دارای باند فرودگاهی به طول سه هزار و ۱۰۰ متر است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، تردد یکهزار و ۱۳۰ زائر به تهران برای تشرف به خانه خدا در مکه علاوه بر اینکه مشقت‌هایی را برای زائران به همراه خواهد داشت، موجب افزایش ترافیک و مشکلات ترافیکی خواهد شد و انتظار می‌رود فرودگاه سمنان به عنوان یک ظرفیت برای توسعه، آبادانی و نشاط افزایی در سمنان فعالیت خود را از سربگیرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha