۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۵:۴۳
کد خبر: 85466725
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

تایید مرگ کارگر معدن زغال‌سنگ در کرمان
عکس آرشیوی است

کرمان - ایرنا - روابط عمومی شرکت معادن زغال‌سنگ کرمان روز یکشنبه با اشاره به مرگ یکی از کارگران در معدن هشونی شهرستان کوهبنان علت این حادثه را نیز تشریح و اعلام کرد که ابتدا در نتیجه گیر کردن دست وی در نوار نقاله، وی جان باخته است.

به گزارش ایرنا زمان مرگ این کارگر روز جمعه ۱۴ اردیبهشت ماه سال جاری اعلام شده است.

در این خبر به نقل از مدیر ایمنی، بهداشت و محیط زیست (HSE) شرکت معادن زغال سنگ کرمان آمده است: پس از بررسی و کارشناسی به عمل آمده مشخص شد سیستم نوار نقاله واقع در معدن هشونی، حین کار به علت مرطوب بودن زغال‌سنگ موجود روی نوار نقاله و طبلک گرداننده، باعث افزایش وزن زغال و کاهش اصطکاک بین نوار نقاله و طبلک شده است.

براساس این گزارش، کارگر یاد شده برای افزایش اصطکاک اقدام به پاشیدن زغال بین نوار نقاله و طبلک می‌کند که در همین حین دست وی بین نوار نقاله و طبلک گیر می کند و به فوت می انجامد.

همچنین روابط عمومی زغال سنگ کرمان اعلام کرد که در اینگونه موارد و در زمان بروز نواقص در حین انجام کار ابتدا می بایست به مسئول مربوطه در معدن برای رفع نقص فنی و در نهایت واحد HSE برای صدور پرمیت(مجوز انجام کار) اطلاع داده شود.

این گزارش ادامه می دهد: فرد متوفی سابقه بیش از هشت سال کار در قسمت یاد شده داشته و از کارگران ماهر آن قسمت بوده؛ همچنین نامبرده در زمان وقوع حادثه دارای لوازم حفاظت فردی مناسب برای انجام کار بوده و هرگونه گزارش دیگر در این خصوص کذب است.

شهرستان کوهبنان در فاصله ۱۷۸ کیلومتری شمال مرکز استان کرمان قرار گرفته است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha