بارش باران و وزش باد نسبتا شدید آسمان قم را فرامی‌گیرد

قم- ایرنا- مدیرکل هواشناسی قم گفت: از امروز تا روز سه‌شنبه وزش باد نسبتا شدید آسمان قم را فرامی‌گیرد که فردا و پس‌فردا همراه با بارش باران و رعد و برق خواهده بود.

مهران حیدری عصر یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به صدور هشدار زرد، افزود: براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه‌های پیـش‌یابـی هواشناسـی، امروز یکشنبه آسمان کمی ابری به‌تدریج افزایش ابر و وزش باد نسبتا شدید و گردوخاک است که سمت ‌باد غربی و سرعت باد بین ۳۵ تا ۵۰ کیلومتر بر ساعت خواهد بود.

وی اضافه کرد: روز دوشنبه آسمان نیمه‌ابری تا ابری در برخی ساعات بارش باران، وزش باد نسبتا شدید و احتمال گردوخاک پیش‌بینی می‌شود که سمت ‌باد غربی و سرعت باد بین ۴۰ تا ۶۰ کیلومتر بر ساعت است.

وی ادامه داد: روز سه‌شنبه نیز آسمان قسمتی ابری در برخی ساعات با افزایش ابر همراه خواهد شد؛ در برخی انتظار مناطق رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید و گردوخاک داریم.

به گفته حیدری، سرعت وزش باد در روز سه‌شنبه بین ۶۰ تا ۷۵ کیلومتر بر ساعت پیش‌بینی شده است.

وی خاطرنشان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته، سردترین نقطه استان بخش کهک با دمای ۱۲.۵ و گرم‌ترین نقطه نیز کوه سفید با دمای ۲۹.۴ درجه سانتی‌گراد بالای صفر بوده است.

در استان قم ۱۰۹ ایستگاه هواشناسی شامل ۱۲ ایستگاه سینوپتیک خودکار و ۲ ایستگاه جاده‌ای، ۵۲ ایستگاه باران‌سنج خودکار، ۳۵ ایستگاه باران‌سنج سنتی و هشت ایستگاه سطح‌سنج که وضعیت سطح و دبی رودخانه‌ها را اندازه می‌گیرد، فعال است.

شهروندان برای کسب آخرین اطلاعات هواشناسی کشور می‌توانند با سامانه گویای هواگو با شماره تلفن ۱۳۴ تماس بگیرند و یا به تارنمای اداره کل هواشناسی استان قم به نشانی اینترنتی www.ghommet.ir مراجعه کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha