۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۰:۳۰
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 85466718
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

جزئیات آماری پرداخت وام و تعداد بازنشستگان در خراسان‌شمالی

بجنورد- ایرنا- مدیر صندوق بازنشستگی خراسان شمالی گفت که تعداد یکهزار کارمند در سال ۱۴۰۲ بازنشسته شدند و در این مدت یکهزار و ۸۹۰ فقره وام ضروری به این قشر فرهیخته پرداخت شد.

هادی قربانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در خصوص آخرین جزئیات و شرایط بازنشستگی در استان اظهار کرد: یکهزار کارمند استان در سال ۱۴۰۲ بازنشسته و زیر پوشش این صندوق قرار گرفتند.

وی اظهارکرد: از مجموع این تعداد ۹۲۹ نفر معادل ۹۳ درصد بازنشسته آموزش و پرورش و مابقی نیز مربوط به سایر دستگاه های اجرایی استان هستند.

مدیر صندوق بازنشستگی خراسان شمالی افزود: اکنون آمار صندوق بازنشستگان استان به ۱۵ هزار و ۳۲۴ نفر رسیده است که ۶۵ درصد مرد و ۳۵ درصد زن هستند.

وی گفت:‌ اجرای احکام ۱۴۰۰/۰۴/۱۵ و اصلاح احکام بازنشستگان علوم پزشکی، صدور احکام رتبه بندی بازنشستگان فرهنگی و پرداخت معوقات از جمله اقدامات این صندوق در سال گذشته است.

قراردادهای رفاهی برای بازنشستگان استان

وی خاطرنشان کرد: انعقاد تفاهم نامه با برخی فروشگاه ها برای خرید بازنشستگان، استفاده از استخر از دیگر اقدامات این صندوق در راستای رفاه حل بازنشستگان بوده است.

قربانی خاطرنشان کرد: برگزاری مسابقات ورزشی در سطح استان و اعزام نفرات برتر به مسابقات کشوری، ‌ تجهیز و افتتاح سالن چند منظوره ورزشی در خانه امید بجنورد نیز از جمله مهمترین برنامه های این صندوق در سال گذشته بوده است.

پرداخت یکهزار و ۸۹۰ فقره وام

قربانی گفت‌: این صندوق در سال گذشته یکهزار و ۸۹۰ فقره وام ضروری به بازنشستگان استان در سال گذشته پرداخت کرده است.

مدیر صندوق بازنشستگی خراسان شمالی با بیان اینکه بیشترین دغدغه و درخواست بازنشستگان دریافت وام است افزود: در راستای حمایت از این قشر تلاش می شود تا وام های ضروری قرض الحسنه به این قشر پرداخت شود.

وی با بیان اینکه اعضای صندوق شامل فرهنگیان و ۵۴ دستگاه، نهاد و سازمان هستند، اظهار کرد: بیشترین قشر بازنشسته در این استان مربوط به فرهنگیان و مابقی مربوط به سایر دستگاه ها است.

شرایط تسهیلات بازنشستگی

وی با بیان اینکه یکی از خدمات مالی و رفاهی صندوق بازنشستگی کشوری در سال های گذشته و سال جاری پرداخت تسهیلات مالی به بازنشستگان و وظیفه بگیران تحت پوشش است، تاکید کرد: مبلغ وام ضروری برای بازنشستگان تحت پوشش این صندوق ۳۰۰ میلیون ریال با اقساط ۳۶ماهه و با کارمزد سالانه چهار درصد است.

مدیر صندوق بازنشستگی خراسان شمالی بیان کرد: تسهیلات به ۳۰میلیون تومان افزایش یافت که مقرر شد به صورت ماهانه و در مجموع به ۴۰۰ هزار نفر در هشت نوبت پرداخت شود.

وی افزود: ثبت نام وام ضروری برای بازنشستگان صندوق بازنشستگی به صورت اینترنتی یک ماهه قبل ازسال آغاز شده است و به طور مستمر هم درسال جاری ادامه دارد.

قربانی اضافه کرد: امکان ثبت‌نام این نوع تسهیلات به صورت مستمر برای بازنشستگان تحت پوشش صندوق بازنشستگی کشوری وجود دارد و بازنشستگان متقاضی دریافت این وام می‌توانند به بخش تسهیلات مالی در سایت صندوق به نشانی cspf.ir مراجعه و درخواست خود را ثبت کنند.

شرایط سنی جمعیت خراسان شمالی

بر پایه آمارهای اداره کل ثبت احوال خراسان شمالی؛ این استان بیش از یک میلیون نفر جمعیت دارد که ۲۱.۷ درصد از آن را جوانان تشکیل می دهند و جمعیت جوان استان ۲۱۷ هزار و ۴۷۱ نفر است که در این زمینه، جمعیت جوان استان بیشتر از میانگین کشوری است.

جمعیت سالمندان استان هم از متوسط کشوری پایین تر است به طوری که جمعیت افراد ۶۵ سال به بالا در این استان بیش از ۶۶ هزار نفر است که بر این اساس ۶.۶ درصد از جمعیت این خطه از کشور را سالمندان تشکیل می دهند که این رقم در کشور هفت درصد است.

جمعیت فعال یعنی افراد ۱۵ تا ۶۴ سال در استان ۷۳۳ هزار و ۶۷۷ نفر و جمعیت غیرفعال استان یعنی جمعیت کمتر از ۱۴ سال و بالای ۶۵ سال هم ۳۲۶ هزار ۵۰۷ نفر گزارش شده است.

۵۰۵ هزار و ۹۰۵ نفر از از جمعیت استان را مردان و ۴۹۷ هزار و ۸۹۴ نفر را زنان تشکیل می دهند.

خراسان شمالی یک میلیون نفر جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha