۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۶:۰۹
کد خبر: 85466641
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نرخ باروری در مه‌ولات خراسان رضوی کاهش یافت

۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۶:۰۹
کد خبر: 85466641
نرخ باروری در مه‌ولات خراسان رضوی کاهش یافت

تربت‌حیدریه - ایرنا - سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان مه‌ولات واقع در جنوب خراسان رضوی گفت: نرخ باروری این شهرستان در سال‌های گذشته کاهش قابل توجهی یافته است که باید این مساله را جدی گرفت.

به گزارش ایرنا، جواد جوانی روز یکشنبه در نشست برنامه‌ریزی هفته جوانی جمعیت افزود: نرخ باروری در مه‌ولات از ۲.۷۷ به ۱.۹۱ در سالهای ۱۳۹۵ تا ۱۴۰۲ کاهش یافته است که زنگ خطر کاهش جمعیت به شمار می رود.

وی بیان کرد: همچنین شاخص نرخ باروری از ۱.۹۵ درصد در سال ۱۴۰۱ به ۱.۹۱ درصد در سال ۱۴۰۲ کاهش یافته که نشان دهنده کاهش چهار صدم درصدی نرخ باروری در سال‌های اخیر است.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان مه‌ولات گفت: در راستای افزایش جمعیت، افراد نابارور شناسایی و برای درمان به درمانگاه ناباروری امید بیمارستان نهم دی تربت‌حیدریه ارجاع داده می‌شوند و هزینه سونوگرافی مادران باردار با همکاری پویش نیکی و مهر مه‌ولات پرداخت می شود که بخشی از اقدامات حوزه سلامت این شهرستان است.

جوانی افزود: برگزاری کارگاه آموزشی با موضوع آشنایی با مفاد قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، تبلیغ قانون جوانی جمعیت در رسانه‌های مجازی، راه‌اندازی اتاق مادر و کودک برای رفاه حال مادران در دو مرکز جامع سلامت از دیگر اقدامات این حوزه است.

ازدواج آسان باید به فرهنگ تبدیل شود

فرماندار شهرستان مه‌ولات نیز گفت: ازدواج آسان و پایدار باید در کشور ترویج و در جامعه تبدیل به فرهنگ شود.

محمدرضا حجازی با تاکید بر ضرورت ریشه‌یابی طلاق در این شهرستان افزود: برای یک ازدواج ساده و زندگی پایدار باید تلاش کنیم تا زوج‌ها با مهارت‌ها و آموزش‌های لازم، زندگی مشترک خود را آغاز کنند.

وی گفت: دولت با ارایه تسهیلات و مسکن ملی برای فراهم آوردن امکانات ازدواج جوانان، تلاش خوبی انجام داده و لذا ازدواج آسان پیش نیاز جوانی جمعیت در ایران است.

حجازی خاطرنشان کرد: جوانان مهمترین سرمایه کشور هستند و لذا تسهیل ازدواج این عزیزان از مهمترین برنامه‌های دولت سیزدهم است.

رییس اداره راه و شهرسازی مه‌ولات نیز گفت: ۲۷۲ نفر در سامانه نهضت ملی مسکن (قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت) در فیض‌آباد ثبت نام کرده‌‍اند که از این تعداد، ۸۱ متقاضی تایید نهایی شدند.

مرتضی صاحبی افزود: در این طرح به همه ۸۱ متقاضی تایید نهایی پس از قرعه کشی یک قطعه زمین ۲۰۰ متری به صورت ویلایی اختصاص یافت.

وی در باره واگذاری زمین در طرح جوانی جمعیت در شهر شادمهر و روستاهای شهرستان نیز گفت: پس از بررسی متقاضیان با همکاری بنیاد مسکن از زمین‌های بنیاد در روستاهای هدف و شهر شادمهر اختصاص خواهد یافت.

فیض آباد، مرکز شهرستان ۵۷ هزار نفری مه ولات در ۲۰۷ کیلومتری مشهد قرار دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha