۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۱:۱۹
کد خبرنگار: 5532
کد خبر: 85466622
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

یک هزار و ۱۴۵ فناور در واحد علم و فناوری قزوین مشغول به کار هستند

قزوین - ایرنا - معاون فناوری پارک علم و فناوری قزوین گفت: یک هزار و ۱۴۵ فناور در واحدهای فناور مستقر در مراکز رشد، پردیس و پارک‌های علم و فناوری قزوین مشغول به کار هستند.

مسعود بابایی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: فناوران مشغول به کار در واحدهای فناور قزوین نسبت به سال گذشته ۵۵ درصد افزایش داشته است.

وی اضافه کرد: ۲۰۸ واحد فناور در مراکز علم و فناوری استان قزوین مستقر است که سالانه میزان صادرات آن‌ها سه میلیون و ۴۷ هزار دلار و میزان فروش آن‌ها ۴۷ هزار و ۷۶۷ میلیارد ریال است.

بابایی هدف اصلی پارک علم و فناوری را افزایش توان اقتصادی واحدهای فناور برشمرد و ادامه داد: تامین زیرساخت‌های مناسب برای فعالیت‌های نوآورانه و دانش‌محور و همچنین افزایش میزان ریسک پذیری و قدرت رقابت در شرکت‌های فناور از دیگر اهداف این پارک است.

این مسوول ادامه داد: تجاری سازی صنعتی به دنبال ارتباط بخش‌های تحقیقاتی و صنعت بسیار مهم بوده و در این مسیر از روان سازی و آماده کردن بخش‌های پشتیبانی کننده موسسات پژوهشی دریغ نخواهیم کرد.

بابایی بر کنترل نظام‌مند فعالیت و پیشرفت شرکت‌های فعال در پارک علم و فناوری اشاره کرد و یادآور شد: پایش هوشمند صنعت، کشاورزی و موضوعات اجتماعی با تشکیل نهادهایی مانند کلنیک صنعت، مرکز ایده، آینده پژوهی و توسعه کانون‌های دانش در این پارک مستمر انجام خواهد شد.

گفتنی است پارک علم و فناوری قزوین از سال ۹۰ زیر نظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری آغاز به کار کرده و فضای اختصاص یافته به این پارک در حدود ۳۰ هکتار است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha