۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۴:۴۰
کد خبرنگار: 992
کد خبر: 85466611
T T
۹ نفر

برچسب‌ها

سامانه جدید بارشی وارد استان بوشهر می‌شود

۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۴:۴۰
کد خبر: 85466611
سامانه جدید بارشی وارد استان بوشهر می‌شود

بوشهر- ایرنا -معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد در ساعاتی از وقت فردا تا اوایل وقت سه شنبه در سطح استان، بویژه مناطق شمالی و مرکزی استان، ضمن افزایش پوشش ابر و وزش باد، وقوع بارش پراکنده باران، گاهی رگبار پراکنده باران و و رعد و برق پیش بینی می‌شود.

" زهرا راستگو " روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار کرد: از روز چهارشنبه با افزایش سرعت بادهای شمالی و تداوم وزش آن تا روز پنجشنبه، خلیج فارس مواج خواهد بود.

وی با اشاره به صدور پیام هشدار سطح زرد " آگاهی و اقدام " هواشناسی افزود: براین اساس از اوایل وقت فردا تا اواسط وقت روز سه شنبه بارش پراکنده باران، گاهی رعد و برق و وزش تندباد لحظه‌ای، در مناطق مستعد با احتمال ریزش تگرگ در سطح استان بوشهر ( بویژه مناطق شمالی و مرکزی استان پیش بینی شده است.

راستگو ادامه داد: در همین راستا لغزندگی جاده‌ها، احتمال آب‌گرفتگی معابر عمومی در برخی نقاط و احتمال خسارت به محصولات کشاورزی پیش بینی شده است.

وی گفت: مراقبت از محصولات کشاورزی، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی، اجتناب از ترددهای دریایی و احتیاط در رانندگی توصیه می شود.

راستگو با اشاره به اینکه دریا در این مدت متلاطم خواهد بود گفت: در ۲۴ ساعت آینده آسمان صاف تا کمی ابری همراه با غبار محلی، گاهی وزش باد و از فردا افزایش ابر و در برخی نقاط بارش پراکنده باران با احتمال رعد و برق پیش بینی می‌شود.

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی استان بوشهر یادآور شد: جهت وزش باد امروز بیشتر شمال غربی تا جنوب غربی با سرعت ۸ تا ۳۰ گاهی تا ۳۸ کیلومتر در ساعت و از فردا بتدریج جنوب شرقی تا جنوب غربی با سرعت ۱۰ تا ۳۶ و در فراساحل شمالی و مرکزی ۱۶ تا ۴۴ کیلومتر در ساعات خواهد بود.

وی ادامه داد: همچنین ارتفاع موج دریا ۶۰ تا ۱۲۰ سانتی متر و امروز تا اوایل شب در سواحل جنوبی ۹۰ تا ۱۵۰ سانتی متر و از فردا در فراساحل شمالی و مرکزی ۹۰ تا ۱۵۰سانتی متر پیش بینی شده است.

راستگو گفت: فردا در بندر بوشهر زمان مد اول دریا ساعت ۰۶:۰۰ و جزر دریا ساعت ۱۲:۳۰ و مد دوم ساعت ۱۸:۱۵ خواهد بود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha