هشدار نارنجی هواشناسی اردبیل/ شرایط جوی ناپایدار در استان تداوم می‌یابد

اردبیل - ایرنا - اداره‌کل هواشناسی استان اردبیل از تداوم حاکم بودن شرایط جوی ناپایدار و احتمال بارش‌های پراکنده تا پایان هفته جاری در نقاط مختلف این استان خبر داد.

به گزارش ایرنا، مرکز پیش‌بینی و مدیریت بحران اداره‌کل هواشناسی استان اردبیل روز یکشنبه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: بر اساس نقشه‌های هواشناسی از امروز (۱۶ اردیبهشت) تا اواخر وقت چهارشنبه (۱۹ اردیبهشت) زبانه‌های کم‌فشار بر منطقه حاکم است و با گذر سامانه ناپایدار در تراز میانی جو در این مدت شاهد ناپایداری‌های جوی خواهیم بود.

این اطلاعیه تشریح کرده است: امروز وزش باد جنوبی تند تا به نسبت شدید در بیشتر مناطق استان اردبیل به ویژه در مناطق مرکزی رخ خواهد داد و از فردا، دوشنبه (۱۷ اردیبهشت) تا اواخر وقت چهارشنبه بیشتر مناطق استان به ویژه مناطق مرکزی و جنوبی نیمه ابری تا ابری است.

در ادامه اطلاعیه آمده است: علاوه بر کاهش نسبی دما در این مدت بارش باران گاهی به صورت رگبار و رعد و برق به ویژه در مناطق مستعد با احتمال رخداد تگرگ و برخورد صاعقه در ارتفاعات و مناطق کوهستانی انتظار می‌رود اما با خروج این سامانه از روز پنجشنبه (۲۰ اردیبهشت) جو استان به نسبت پایدار و بهاری پیش‌بینی می‌شود.

این اطلاعیه همچنین تصریح کرده است: جاری شدن روان‌آب‌ها، آب‌گرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های استان اردبیل با در نظر گرفتن شدت بارش‌ها دور از انتظار نیست و از این رو هم‌استانی‌ها ، عشایر و دامداران درخواست می‌شود ضمن توجه به هشدار سطح نارنجی شماره سه مرکز پیش‌بینی و مدیریت بحران هواشناسی، از اتراق در حریم رودخانه‌ها و صعود به ارتفاعات خودداری کنند.

آسمان اردبیل در حال حاضر صاف تا قسمتی ابری، سرعت وزش باد حدود ۳۵ کیلومتر در ساعت و دمای هوا ۲۲ درجه سانتی‌گراد بالای صفر است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha