راه‌یافتگان به مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در کرمانشاه را بیشتر بشناسیم

کرمانشاه - ایرنا - چهار نامزد در حوزه انتخابیه شهرستان کرمانشاه برای کسب ۲ کرسی نمایندگی مجلس شورای اسلامی به مرحله دوم راه یافته‌اند که باید روز جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ برای تصاحب این کرسی‌ها با هم رقابت کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ «جهانبخش امینی»، «فضل الله رنجبر، «ابراهیم رحیمی زنگنه» و «عبدالرضا مصری» برای کسب ۲ کرسی باقی مانده حوزه انتخابیه کرمانشاه باید در دور دوم با هم به رقابت بپردازند.

استان کرمانشاه با بیش از ۲ میلیون نفر جمعیت و ۶ حوزه انتخابیه دارای هشت کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است.

شهرستان کرمانشاه با بیش از یک میلیون نفر جمعیت سه کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی دارد، در دوره دوازدهم انتخابات ۱۱۱ نفر برای کسب این سه کرسی با هم به رقابت پرداختند که در انتخابات ۱۱ اسفند سال ۱۴۰۲ از مجموع ۲۴۳ هزار و ۷۴۵ رای ماخوذه «محمد رشیدی» با کسب ۶۱ هزار و ۵۸ رای برای بار دوم به عنوان منتخب مردم شهرستان کرمانشاه مستقیما به مجلس شورای اسلامی راه یافت.

در انتخابات مرحله دوم که روز جمعه هفته جاری ۲۱ اردیبهشت ماه برگزار می شود از میان چهار نامزد راه یافته این دور ۲ نفر با کسب بیشترین رای به مجلس راه پیدا می کنند.

در این مرحله از انتخابات ۲ نفر از کاندیداها یعنی جهانبخش امینی و عبدالرضا مصری سابقه نمایندگی مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی را دارند و فضل الله رنجبر و ابراهیم رحیمی زنگنه نیز از مدیران اجرایی سابق استان هستند.

جهانبخش امینی در دور اول انتخابات با کسب ۳۱ هزار و ۷۸۲ رای در جایگاه چهارم قرار گرفت و به دور دوم راه یافت.

امینی متولد ۱۳۴۳ در کرمانشاه و مدرک تحصیلی دکترای حرفه‌ای پزشکی دارد و به دلیل حرفه و سابقه شغلی تقریبا با بیشتر مردم شهر زادگاهش از توده‌های مختلف در ارتباط بوده و هست.

وی در دور هفتم و هشتم مجلس شورای اسلامی نماینده مردم شهرستان کرمانشاه بود؛ رییس امور ایثارگران سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت و عضو هیات مدیره سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت از دیگر سوابق اجرایی امینی است.

امینی به واسطه ویژگیهای شخصیتی، موقعیت کاری و جایگاه خانوادگی خود توانسته با اقشار مختلف مردم و نخبگان کرمانشاه ارتباط گرفته و تقریبا در بین همه صنوف و حتی گروههای سیاسی با گرایش های متفاوت کم و بیش رای و جایگاه داشته باشد.

دیگر منتخب مردم کرمانشاه در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی فضل الله رنجبر است که با کسب ۳۴ هزار و ۱۳۸ رای به عنوان منتخب سوم این حوزه به دور دوم راه یافت.

رنجبر متولد سال ۱۳۴۶ در هرسین و دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد مدیریت است. وی بخشدار ماهیدشت در سال‌های ۱۳۷۲ و ۱۳۷۵، بخشدار کرند غرب در سال‌های ۱۳۷۵ الی ۱۳۷۷، معاون فرماندار شهرستان صحنه، فرماندار شهرستان ثلاث باباجانی از سال ۱۳۸۱ الی ۱۳۸۶، معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری کرمانشاه از سال ۱۳۸۶ الی ۱۳۹۲، فرماندار کرمانشاه از سال ۱۳۹۲ تا ۱۴۰۱ و مدیرکل دفتر اجتماعی استانداری کرمانشاه را در کارنامه کاری خود دارد و جانباز و رزمنده دفاع مقدس است.

رنجبر اگرچه طبق گفته خودش به عنوان نامزد مستقل در این دوره از انتخابات حضور پیدا کرده اما در انتخابات ۱۱ اسفند سال گذشته در لیست حزب کارگزاران سازندگی ایران قرار داشت.

گفته می شود یک برگه‌ برنده رنجبر در انتخابات اخیر آشنایی توده مردم و توزیع آرای او در سطح شهرستان کرمانشاه است بطوریکه تقریبا در تمام محلات شهر و روستاها طرفدار دارد و عمده ترین دلیل آن ارتباط نزدیک چهره به چهره با جامعه هدف در دوران طولانی تصدی خدمتش در فرمانداری کرمانشاه است.

حدود ۱۵ سال سابقه مسوولیت رنجبر به عنوان معاون یا فرماندار کرمانشاه به نوعی یک رکورد کشوری محسوب می‌شود.

مردم کرمانشاه در مرحله اول انتخابات همچنین به ابراهیم رحیمی زنگنه ۲۹ هزار و ۹۸۶ رای دادند و به عنوان منتخب پنجم مردم این حوزه به دور دوم راه یافت.

ابراهیم رحیمی زنگنه متولد سال ۱۳۵۱ در کرمانشاه است، مدرک تحصیلی وی دکترای تخصصی زبان و ادبیات فارسی از دانشگاه علامه طباطبائی است. وی در دولت دوازدهم مدیرکل مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه و در دولت سیزدهم نیز حدود ۱۰ ماه سرپرست فرمانداری شهرستان کرمانشاه بود.

وی از اساتید دانشگاه رازی کرمانشاه و پژوهشگر است. از سابقه پژوهشی رحیمی زنگنه می توان به چاپ بیش از ۴۰ مقاله علمی، پژوهشی در مجلات علمی داخلی و خارجی اشاره کرد.

رحیمی زنگنه همچنین دبیر شورای فرهنگ عمومی استان کرمانشاه، نماینده وزیر علوم در هیات امنای جهاد دانشگاهی استان، سردبیر نشریه دانشگاهی اندیشه، دانشیار دانشگاه رازی، معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی، معاون دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی، رییس دانشکده تحصیلات تکمیلی را در رزومه کاری خود دارد.

گفته می شود رحیمی زنگنه به دلیل ارتباط با جامعه دانشگاهی توانست در این دوره از انتخابات آرای لازم را برای قرار گرفتن در بین ۵ نفر اول منتخبان مردم حوزه انتخابیه کرمانشاه کسب کند.

عبدالرضا مصری را می توان یکی از با سابقه ترین نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی دانست که سابقه چهار دوره نمایندگی مردم کرمانشاه را در کارنامه دارد و اینک نیز نایب رییس اول مجلس یازدهم است.

مصری متولد سال ۱۳۳۵ در کرمانشاه و دانش‌آموخته دکترای زمین‌شناسی از دانشگاه تربیت معلم تهران است؛ او در دولت نهم حد فاصل سال‌های ۱۳۸۵ تا ۱۳۸۸ وزیر رفاه و تأمین اجتماعی بود و از ۱۳۸۸ تا ۱۳۹۱ نیز به عنوان سفیر ایران در ونزوئلا فعالیت می‌کرد.

وی که عضو جریان اصولگرایی است در ادوار هفتم و نهم، دهم و یازدهم مجلس شورای اسلامی نیز به‌ عنوان نماینده کرمانشاه به مجلس شورای اسلامی راه یافت. مصری در سال دوم و سوم دوره یازدهم مجلس و سال آخر دوره دهم مجلس شورای اسلامی نایب‌ رییس دوم مجلس بود و از ٢ خرداد ۱۴۰٢ نایب‌ رییس اول دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی است.

عبدالرضا مصری در انتخابات دوره دوازدهم در حوزه انتخابیه کرمانشاه با کسب ۴۷ هزار و ۶۷۱ رای به دور دوم راه یافت.

مصری در انتخابات ۱۱ اسفند سال ۱۴۰۲ در لیست شورای وحدت نیروهای انقلاب اسلامی کرمانشاه و همچنین لیست شورای ائتلاف نیروهای انقلاب کرمانشاه قرار گرفت.

تبلیغات رسمی این دوره از انتخابات از بامداد پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت آغاز شده و تا ۲۴ ساعت قبل از برگزاری انتخابات یعنی ساعت ۸ صبح روز پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ادامه دارد.

به گفته «محمدرضا آمویی» فرماندار کرمانشاه از هشت حوزه انتخاباتی کشور که امسال به صورت الکترونیکی است، کرمانشاه یکی از آن حوزه‌ها است و دستگاه های اخذ رای به صورت مکانیزه مستقر می شود و شهروندان می توانند به سهولت رای خود را ثبت کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha