۳۶۶ هزار قطعه طیور بومی در استان مرکزی ایمن‌سازی شد

اراک - ایرنا - رییس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور و زنبور عسل اداره کل دامپزشکی استان مرکزی گفت: ۳۶۶ هزار و ۸۲۳ قطعه طیور بومی روستاهای این استان امسال در طرح واکسیناسیون رایگان طیور بومی علیه بیماری نیوکاسل ایمن‌سازی شدند.

«حسن اثناعشری» روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: طرح واکسیناسیون طیور بومی علیه بیماری نیوکاسل با مشارکت ۲۴ کارشناس در ۸۶۲ روستای ۱۲ شهرستان استان مرکزی اجرا شد.

رییس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور، آبزیان و زنبور عسل اداره کل دامپزشکی استان مرکزی خاطرنشان کرد: مرحله بعدی این طرح نیز در صورت تامین اعتبار و واکسن پاییز امسال عملیاتی می‌شود.

اثناعشری اظهار کرد: نیوکاسل از جمله بیماری‌های مهم پرندگان است که در صورت ابتلای پرنده به آن، تلفات بالایی را در صنعت مرغداری کشور و استان مرکزی به همراه دارد.

بیشتر بخوانید:

طرح واکسیناسیون طیور بومی استان مرکزی اجرا شد

دامپزشکی استان مرکزی نسبت به شیوع احتمالی ویروس نیوکاسل هشدار داد

وی ضمن تاکید بر رعایت موارد بهداشتی افزود: استفاده از واکسن مناسب از جمله موثرترین راه‌های پیشگیری از بیماری نیوکاسل برای پیشگیری از شیوع این بیماری در بین جمعیت طیور استان است.

استان مرکزی با ۱۲ شهرستان و یک هزار و ۵۳۹ روستا، دارای ۹۶۰ واحد مرغداری صنعتی، ۴۹۱ واحد گاوداری صنعتی و ۱۹۱ واحد کارگاه پرورش آبزیان است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha