۶۰ شعبه اخذ رای سیار برای دور دوم انتخابات مجلس در مشهد پیش‌بینی شد

مشهد-ایرنا- فرماندار مشهد گفت: هزار و ۲۰ شعبه اخذ رای برای برگزاری دور دوم انتخابات مجلس در مشهد تدارک دیده شده که از این تعداد حدود ۶۰ شعبه اخذ رای، سیار است.

به گزارش ایرنا، محسن داوری روز یکشنبه در نشست خبری انتخابات مجلس در استانداری خراسان رضوی افزود: اولویت استقرار شعب اخذ رای سیار مکانهای عمومی و اجتماعی مانند کارخانجات، بیمارستان ها و مجتمع های مسکونی در مشهد است.
وی بیان کرد: اعزام صندوق اخذ رای سیار به منازل افراد در اولویت نیست، چراکه شعب سیار اخذ رای در طول روز انتخابات فقط می توانند تا حدود ۱۴ مقصد را پوشش دهد، لذا اعزام شعب به منازل جوابگوی همه متقاضیان نخواهد بود.
فرماندار مشهد ادامه داد: انتخابات دور دوم مجلس در بخش مرکزی مشهد، شامل شهر مشهد و روستاهای این بخش انجام می شود لذا مشهد به ۱۴ منطقه انتخاباتی تقسیم شده و فرآیند رای گیری در هر منطقه نیز به صورت لحظه ای در "اتاق وضعیت"، رصد می شود.
وی گفت: در سطح شهرستان مشهد نیز در قالب یک اتاق وضعیت در مجموع همه تحولات درخصوص انتخابات در هزار و ۲۰ شعبه اخذ رصد خواهد شد.

داوری اظهار کرد: دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی برای انتخابات تنها نماینده باقی مانده مردم مشهد و کلات در مجلس، ۲۱ اردیبهشت ماه و با حضور ۱۸ هزار عامل اجرایی در هزارو ۲۰ شعبه اخذ رای برگزار می شود.
وی افزود: در دور نخست انتخابات که ۱۱ اسفند ماه برگزار شد، هیچ تخلف انتخاباتی که منجر به تشکیل پرونده شده باشد در مشهد نداشتیم.

فرماندار مشهد گفت: مشارکت در دور نخست انتخابات مجلس در مشهد نسبت به انتخابات مجلس سال ۹۸ هفت درصد افزایش داشته است و در این دوره از انتخابات واجدین شرایط با دوره قبل تفاوتی نداشته است.

۶۰ شعبه اخذ رای سیار برای دور دوم انتخابات مجلس در مشهد پیش‌بینی شد

بر اساس اعلام فرماندار مشهد شمار واجدین شرایط رای دادن در مشهد ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر است.

تکلیف ۱۷ نفر از ۱۸ نماینده در ۱۲ حوزه انتخابیه خراسان رضوی در دور نخست انتخابات مجلس، مشخص شد و یک نماینده دیگر باید از میان ۲ نامزد شامل «کاظم معتمدی فر و حسنعلی اخلاقی» برای تصاحب یک کرسی دیگر حوزه انتخابیه مشهد و کلات در دور دوم انتخابات برگزیده شود.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha