۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۲:۵۹
کد خبرنگار: 5280
کد خبر: 85466422
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

در برنامه هفتم توسعه به جامعه جهانی حکیم معرفی می کنیم

کاشان- ایرنا- معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت:حکیم و حکمت خاص ایرانی هاست و بنا داریم در برنامه هفتم توسعه  به جامعه جهانی حکیم معرفی کنیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، قاسم عموعابدینی روز یکشنبه در آیین تجلیل از استادان سرآمد و نمونه آموزشی دانشگاه کاشان افزود:امروز اگر دانشگاه بتواند برنامه محوری،استادمحوری،شاگردپروری و اخلاق محوری را اجرایی کند تبدیل به دانشگاه حکمتی شده که ویژه ایران بوده است،دانشگاه های بزرگ جهان متمایل به دانشگاه حکمت بنیان هستند و دانشگاه هایی ازجمله دانشگاه استنفورد برنامه محوری،استاد محوری و شاگردپروری را اجرا کرده اند در برنامه هفتم توسعه دانشگاه های ما به سمت دانشگاه های حکمتی حرکت می کنند.

معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری بیان کرد: پایه و ریشه دانشگاه حکمت بنیان در جهان در حال اجراست و یکصد دانشگاه برتر دنیا در این مسیر قرار گرفته اند،باید بتوانیم در آینده تعدادی از استادان را از دانشگاه ها انتخاب کنیم و از بین آنها ۲۰ نفر به عنوان سرآمدان آموزشی کشور و سه نفر در سطح بین المللی به عنوان حکیم انتخاب شوند.

عموعابدینی گفت:دانشگاه کاشان در مسیر دانشگاه حکمت بنیان قرار دارد،فضای علوم انسانی در این دانشگاه خوب است و در مسیر علم نافع قرار دارد.

وی افزود: ۷۰۰ سال مسلمانان در حوزه های علمی و اجتماعی اروپا اثرگذار بودند و نقش کلیدی در توسعه علمی دنیا را دانشمندان ایرانی ازجمله خوارزمی،ابوعلی سینا،غیاث الدین کاشانی و غیره داشته اند.

در این مراسم از ۴۵ نفر از استادان نمونه آموزشی دانشگاه کاشان تجلیل شد.

دانشگاه کاشان در سال ۱۳۵۲ تاسیس و در حال حاضر با ۳۱۳ عضو هیات علمی،۹هزارو ۵۰۰ دانشجو و ۲۵۰ کد رشته در مقاطع تحصیلی کارشناسی،کارشناسی ارشد و دکتری دانشجو می پذیرد.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر، در فاصله نزدیک به ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha