استقرار ۲۲۱ شعبه اخذ رای در اصفهان برای انتخابات دور دوم مجلس

اصفهان-ایرنا- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اصفهان از پیش بینی ۲۲۱ شعبه اخذ رای در ۲ حوزه انتخابیه برای انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی خبر داد.

نتیجه انتخابات اسفند ۱۴۰۲ دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه های انتخابیه سمیرم و لنجان اصفهان به دور دوم کشیده شد.

به گزارش ایرنا، محمدرضا جان نثاری روز یکشنبه در حاشیه جلسه ستاد برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس در اصفهان در گفت و گو با خبرنگاران افزود: در حوزه سمیرم ۶۸ صندوق اخذ رأی (۴۹ شعبه ثابت و ۲۸ شعبه سیار) و در حوزه لنجان نیز ۱۵۳ شعبه اخذ رأی (۱۳۷ شعبه ثابت و ۱۶ شعبه سیار) برای جمع آوری آرای مردم مستقر خواهد شد.

معاون استاندار اصفهان گفت: در این مرحله از انتخابات، افرادی که در مرحله نخست در همین ۲ حوزه رأی دادند و کسانی که در مرحله اول انتخابات شرکت نکردند می‌توانند رأی خود را به صندوق بیندازند.

وی ادامه داد: برای برگزاری دور دوم انتخابات مشکلی در استان وجود ندارد و همه مقدمات این رقابت سیاسی فراهم است.

به گفته مسوولان محلی شهرستان های سمیرم و لنجان، تبلیغات نامزدهای مجلس در این حوزه ها در حال انجام است و رقابت بسیار نزدیکی میان داوطلبان وجود دارد.

به گزارش ایرنا، بر اساس نتیجه انتخابات ۱۱ اسفند سال گذشته از میان ۱۹ نماینده استان اصفهان در ۱۵ حوزه انتخابیه، هشت نفر برای چهار سال دیگر بر صندلی‌های سبزرنگ مجلس تکیه می‌زنند، ۱۰ نفر جای خود را به نمایندگان جدید می‌دهند و در ۲ حوزه انتخابیه نیز تکلیف در دور دوم مشخص خواهد شد.

در حوزه انتخابیه سمیرم، سید محمد موسوی و رحیم کریمی و در حوزه انتخابیه لنجان نیز حسین رجایی و اکبر پولادی برای راهیابی به مجلس در دور دوم به رقابت خواهند پرداخت.

مهلت قانونی تبلیغات انتخاباتی نامزدها در حوزه هایی که نتیجه به دور دوم موکول شده از ساعت ۰۰:۰۰ روز پنجشنبه ۱۴۰۳/۰۲/۱۳ آغاز شده و تا ۰۸:۰۰ صبح روز پنجشنبه ۱۴۰۲/۰۲/۲۰ ادامه داد.

در انتخابات اسفند سال گذشته ۶۱۵ نفر (۶۸ زن و ۵۴۷ مرد) برای ۲۰ کُرسی نمایندگی مجلس (۱۹ کُرسی مربوط به استان اصفهان و یک کُرسی برای ارمنی‌های جنوب ایران) به رقابت پرداختند.

دور دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی جمعه ۲۱ اردیبهشت بطور همزمان در ۲۱ حوزه انتخابیه کشور با رقابت برای ۴۴ کرسی از ۲۹۰ کرسی مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha