۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۲:۲۷
کد خبرنگار: 5546
کد خبر: 85466387
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

پیش‌بینی برداشت ۱۲۰ هزار تن کلزا در گلستان

۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۲:۲۷
کد خبر: 85466387
پیش‌بینی برداشت ۱۲۰ هزار تن کلزا در گلستان

گرگان- ایرنا- معاون توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی گلستان گفت: سال گذشته حدود ۵۰ هزار تن کلزا در استان تولید شد که امسال با توجه به شرایط مطلوب جوی، برداشت حدود ۱۲۰ هزار تن کلزا پیش‌بینی می‌شود.

حسین پهلوانان روز یکشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به خرید تضمینی جو و کلزا توسط جهاد کشاورزی اظهار کرد: براساس تصمیمات اخذ شده، خرید تضمینی کلزا توسط بخش خصوصی و کارخانجات روغن‌کشی انجام می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط آب و هوایی و اقلیم منطقه، برداشت کلزا از فردا در مزارع شمالی و غربی گلستان و از ۲۰ اردیبهشت در مناطق کوهستانی و بالادست آغاز می‌شود.

معاون توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی گلستان با بیان اینکه ۴۰ مرکز خرید تضمینی کلزا در استان پیش‌بینی شده است، تاکید کرد: تمهیدات لازم اندیشیده شده تا کشاورزان محصولات تولیدی خود را در کمترین زمان و بدون دغدغه تحویل دهند.

پهلوانان قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم کلزا را ۳۵۰ هزار ریال با ۲ درصد ناخالصی و ۱۰ درصد رطوبت اعلام کرد و متذکر شد: اگر کشاورز محصول تولیدی خود را با این شرایط تحویل دهد محصول او با قیمت هر کیلو ۳۵۰ هزار ریال خریداری می‌شود اما در صورت داشتن رطوبت یا ناخالصی بیشتر دچار افت قیمت خواهد شد.

به گفته وی؛ پارسال خشکسالی به اراضی شمالی استان گلستان خسارت زد اما امسال با توجه به شرایط مطلوب آب و هوایی، تولید محصولات کشاورزی از جمله گندم و جو در استان افزایش می‌یابد.

معاون توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان از کشاورزان خواست از برداشت محصول در اوایل صبح پرهیز کنند و گفت: برداشت محصول در زمان مناسب موجب تولید محصول استاندارد و با درصد رطوبت پایین می‌شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha