۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۲:۵۳
کد خبرنگار: 915
کد خبر: 85466373
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

چهار هزار عامل اجرایی، مرحله دوم انتخابات مجلس را در گنبدکاووس برگزار می‌کنند

گنبدکاووس- ایرنا- دبیر ستاد انتخابات گلستان از حضور چهار هزار عامل «اجرایی، نظارت و بازرسی» در برگزاری مرحله دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه گنبدکاووس خبر داد و گفت: ۲۳۰ شعبه برای اخذ آرای واجدین شرایط در این شهرستان مرزی پیش‌بینی شده است.

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان، هادی احمدی روز یکشنبه اظهار کرد: از مجموع شعب اخذ رای پیش بینی شده برای این حوزه انتخابیه ۲۰۳ شعبه در بخش مرکزی و شهر گنبدکاووس و ۲۷ شعبه نیز در بخش مرزی داشلی‌برون مستقر است.

وی ادامه داد: شهرستان گنبدکاووس افزون بر ۲۰۰ هزار نفر واجد شرایط شرکت در مرحله دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی دارد.

مدیرکل دفتر سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری گلستان همچنین گفت: این استان شمالی هفت نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد که از ۶ حوزه انتخابیه با رای مردم برگزیده می‌شوند.

احمدی با یادآوری اینکه در انتخابات ۱۱ اسفند پارسال، تکلیف پنج حوزه انتخابیه گلستان مشخص و اعتبارنامه منتخبان نیز صادر شد، افزود: در حوزه انتخابیه گنبدکاووس که هیچ یک از نامزدها نتوانستند حدنصاب رای برای ورود به مجلس شورای اسلامی را کسب نمایند، ۲ نامزد که حایز بیشترین رای شدند، به دور دوم راه یافتند.

وی اضافه کرد: تمرکز ستاد انتخابات گلستان همانند دور نخست دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در این استان، تحقق راهبرد رهبر معظم انقلاب در قالب کلید واژه «رسام» یعنی «رقابت، سلامت، امنیت و مشارکت مردم» در این رخداد مهم سیاسی است.

احمدی ادامه داد: گلستان در انتخابات ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ در اجرا و میزان مشارکت مردم در این عرصه جزو استان‌های برتر کشور بود.

دبیر ستاد انتخابات گلستان همچنین بیان کرد: تمهیدات لازم برای برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه گنبدکاووس اندیشیده شده و دوره‌های آموزشی برای عوامل اجرایی، نظارت و بازرسی برگزار شده است.

احمدی، گنبدکاووس را از شهرستان‌های تاریخی و مذهبی گلستان و نیز رنگین کمان اقوام این استان دانست و گفت: زندگی مسالمت آمیز همراه با وحدت اقوام ساکن در این شهرستان از جمله «ترکمن‌ها، ترک‌ها، سیستانی‌ها و فارس‌ها» زبانزد است و امیدواریم آنان با حضور پرشور در انتخابات ۲۱ اردیبهشت، برگ زرین دیگری را برای این شهرستان رقم بزنند.

به گزارش ایرنا، انتخابات ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ حوزه انتخابیه گنبدکاووس برای تعیین نماینده این شهرستان در مجلس شورای اسلامی پس از به‌ حدنصاب نرسیدن آرای نامزدها به دور دوم کشیده شد و «قرجه طیار» و «عبدالحکیم آق‌ارکاکلی» در مرحله دوم انتخابات برای کسب کرسی نمایندگی تلاش می‌کنند.

در مرحله نخست انتخابات، طیار ۲۱ هزار و ۸۶۱ رای و آق‌ارکاکلی ۲۰ هزار و ۵۵۹ رای کسب کردند.

شهروندان گنبدکاووس ۱۳۰ هزار و ۸۵ رای در صندوق آرای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ریختند.

شهرستان گنبدکاووس با افزون بر ۴۰۰ هزار نفر جمعیت یک کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha