۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۲:۱۷
کد خبرنگار: 3118
کد خبر: 85466348
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

برقراری ۲۸۲۰ تماس مرتبط با آب‌گرفتگی معابر با آتش‌نشانی اصفهان

اصفهان-ایرنا- سخنگوی سازمان آتش‌نشانی اصفهان از افزایش ۱۵۰ درصدی تماس‌های مردمی در پی بارش باران و آب‌گرفتگی معابر در سه روز گذشته در شهر اصفهان خبر داد و گفت: بیش از ۲ هزار و ۸۲۰ تماس مرتبط با آب‌گرفتگی معابر با آتش‌نشانی برقرار شده است.

محمد شریعتی در گفت‌وگو با ایرنا، درباره عملیات‌های سه روز گذشته آتش‌نشانی مبنی بر آب‌گرفتگی معابر افزود: با توجه به پیش‌بینی وضعیت زرد ( بارش شدید و آبگرفتگی ها ) چند ساعت قبل از آغاز بارش‌ها به دستور مدیر عامل سازمان علاوه بر آمادگی کامل ایستگاه‌های ۲۷ گانه و حضور افسران کشیک و مسوولین ستاد سیل سازمان، کلیه تجهیزات آبکشی و پمپ‌های مکنده در وضعیت آماده باش کامل قرار گرفت و همچنین با توجه به حجم بالای عملیات‌های امداد و نجات تعداد ۶۰ نفر نیرو از شیفت استراحت فراخوان شدند.

وی تصریح کرد: در بارندگی های اخیر، ۳۵ مورد رهاسازی خودروهای گرفتار در سیلاب و ۲ مورد آبگرفتگی کامل خودرو در آب و محبوس شدن سرنشین در محدوده خروجی دوم رینگ اتوبان شرق گزارش و عملیات انجام گرفت.

سقوط خودرو در کانال آبی در اصفهانک یک نفر فوتی به همراه داشت

برقراری ۲۸۲۰ تماس مرتبط با آب‌گرفتگی معابر با آتش‌نشانی اصفهان

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی اصفهان با اشاره به اینکه در پی این بارش‌ یک نفر فوتی در کانال اصفهانک داشتیم، بیان داشت: در برخی از مناطق ترافیک شدید در معابر و تصادفات داشتیم که صرفا بدلیل حجم بالای حوادث آن نقطه، نیروهای آتش‌نشانی زمان زیادی را صرف عملیات‌های امدادی کردند زیرا حجم سیلاب و پس زدگی چاه‌های آب و فاضلاب زیاد بود.

وی ادامه داد: به طور تقریبی در تمامی مناطق شهری آب‌گرفتگی معابر و منازل داشتیم اما تنوع این حوادث با توجه به نوع ساختمان‌های جدید و قدیم و اتوبان‌ها با هم متفاوت بود.

شریعتی گفت: به عنوان مثال در سپاهان شهر و شهرک شهید کشوری بیشتر پارکینگ‌های واحدهای مسکونی و چاله‌های آسانسور که بسیار از سطح زمین پایین رفته بودند دچار آبگرفتگی شدند اما در مناطق مسکونی بافت قدیمی‌تر زیرزمین یا طبقات همکف و منهای ۶۰ دچار این موضوع شده بود.

وی تاکید کرد: همان طور که پیشبینی هواشناسی قابل پیشگیری است، برخی از اتفاقات آبگرفتگی معابر و منازل توسط خود شهروندان نیز قابل پیشگیری است اما آبگرفتگی با توجه به بارش‌های بهاری اجتناب ناپذیر و در همه نقاط کشور و نیز سایر کشورها این اتفاق رخ می‌دهد.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی اصفهان بیان کرد: رفع آبگرفتگی یکی از مراکز استراتژیک و حساس مرکز شهر، چندین مورد محل گود برداری ساختمان‌های بزرگ، آبگرفتگی زیرگذر و اتوبان‌ها و مسیر های اصلی شهر، رفع خطر از اتصالی برق در اثر آبگرفتگی در یکی از بیمارستان‌های بزرگ شهر از دیگر عملیات‌های آتش‌نشانی در این دو روز بوده است.

وی اضافه کرد: ۱۰ مورد آبگرفتگی کامل مراکز تجاری بخصوص طبقات زیر گزارش و عملیات تخلیه آب صورت گرفت. هم‌اکنون نیز رفع آبگرفتگی در سپاهان شهر و شهرک شهید کشوری ادامه دارد زیرا برخی از عملیات‌های امداد و نجات بشکلی بوده که تمامی خودرهای پارک شده در پارکینگ‌ها کاملا غرق در آب بود.

برقراری ۲۸۲۰ تماس مرتبط با آب‌گرفتگی معابر با آتش‌نشانی اصفهان

شریعتی همچنین از یک حادثه سقوط یک جوان ۲۵ ساله از نورگیر طبقه سوم یک ساختمان و آسیب دیدگی از ناحیه دست، سر و کمر در ساعت ۱۰:۲۳ امروز صبح خبر داد و گفت: از ایستگاه ۶ و ۱۸ نیروهای امدادی به محل اعزام و با برش درب طبقه نخست به محل وارد و فرد مصدوم تحویل عوامل اورژانس شد.

وی افزود: علت سقوط وی نیز عدم تعادل در هنگام ایستادن بر نردبان و سقوط از نورگیر طبقه سوم گزارش شده است.

به گزارش ایرنا، به گفته رئیس مرکز پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان از روز گذشته شدت بارش‌های رگباری کاشته و پدیده غالب وزش باد شدید خواهد شد اما مجدد از روز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت یک سامانه بارشی از غرب استان وارد اصفهان خواهد شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha