۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۱:۵۳
کد خبرنگار: 2170
کد خبر: 85466347
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

کیش قدم‌های نخست برای جذب نخبگان علمی جهان را برداشت

۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۱:۵۳
کد خبر: 85466347
کیش قدم‌های نخست برای جذب نخبگان علمی جهان را برداشت

کیش- ایرنا- مدیر مرکز آموزشی پژوهشگاه رویان با اشاره به راه اندازی این مرکز در جزیره کیش گفت: به دنبال جذب دانشجویان و نخبگان علمی در کیش هستیم.

میثم جنگخواه روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه شرایط جغرافیایی و نو ویزا بودن جزیره کیش شرایط ویژه‌ای برای میزبانی از رویدادهای جهانی علمی مهیا می‌کند، اظهار کرد: در تلاشیم تا مرکز آموزشی رویان در این منطقه مقری برای نخبگان علمی از سراسر جهان باشد.

وی با اشاره به تمایل پژوهشگاه رویان برای افزایش میزان همکاری‌ها با سازمان منطقه آزاد کیش، بیان کرد: سازمان منطقه آزاد کیش در راه اندازی مرکز آموزشی رویان در این جزیره نهایت همکاری را داشت.

مدیر مرکز آموزشی پژوهشگاه رویان ادامه داد: مرکز آموزشی راه اندازی شده در کیش در سه حوزه دانش آموزی، رویکرد عمومی و دانشجویی فعال خواهد بود.

وی از راه اندازی چهار آزمایشگاه در این مرکز آموزشی خبر داد و افزود: آزمایشگاه جامع کشت سلول‌های بنیادی، آزمایشگاه جامع علوم تولید مثل، آزمایشگاه تخصصی دانش آموزشی و آزمایشگاه جراحی و علوم دامپزشکی در مرکز آموزشی پژوهشگاه رویان کیش راه اندازی شدند.

جنگخواه اضافه کرد: آزمایشگاه‌های راه اندازی شده قابلیت استفاده برای تمامی مقاطع تحصیلی را دارد؛ همچنین یک کلاس درس تئوری هوشمند نیز در این مرکز راه اندازی شده است.

به گزارش ایرنا، پژوهشگاه رویان هشتم خرداد ماه سال ۱۳۷۰ به عنوان مرکز جراحی محدود با هدف ارائه خدمات درمانی به زوج‌های نابارور و پژوهش و آموزش در زمینه علوم باروری و ناباروری ت در جهاد دانشگاهی علوم پزشکی ایران تاسیس شد.

پژوهشگاه رویان در سال‌های ۱۳۷۷ و ۱۳۸۷ به ترتیب مجوز مراکز تحقیقات علوم سلولی و مرکز تحقیقات پزشکی تولید مثل را از شورای گسترش دانشگاه‌های علوم پزشکی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دریافت کرد و آبان ماه ۱۳۸۸ شورای گسترش آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با ارتقای آن از پژوهشکده به پژوهشگاه رویان موافقت کرد.

این پژوهشگاه در سال ۲۰۰۶ موفق به شبیه سازی یک گوسفند شد و ایران را در جمع ۶ کشور برتر بهره مند از این دانش در جان قرار دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha