بارندگی‌ها تا روز چهارشنبه در  آذربایجان‌غربی ادامه دارد

ارومیه- ایرنا- کارشناس اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: بارندگی‌هایی که از هفته گذشته در استان آغاز شده، تا روز چهارشنبه به صورت متناوب ادامه دارد.

یاسر اشتاد روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: براساس نقشه های پیش بینی و پیش یابی روز دوشنبه سامانه بارشی در استان تقویت و برای تمامی مناطق استان بارش های مطلوبی پیش بینی می شود.

وی با اشاره به اینکه کاهش دمای موقتی نیز برای استان از روز دوشنبه پیش بینی می شود، ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته سردشت با ۵.۴ میلی متر بیشترین بارش را داشت و در ارومیه نیز ۲.۱ میلیمتر باندگی ثبت شد.

وی با اشاره به دمای هوای استان در ۲۴ ساعت گذشته اظهار کرد: در این مدت شوط با دمای مثبت ۱۲ درجه سانتیگراد خنک ترین و پلدشت با مثبت ۲۴ درجه سانتی گراد گرمترین شهر استان بودند؛ دمای ارومیه نیز بین مثبت هشت و ۲۲ درجه سانتیگراد در نوسان بود.

کارشناس اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی اضافه کرد: در ۲۴ ساعت گذشته وزش تندبادهای لحظه ای نیز گزارش شده که بیشترین سرعت ثبت شده از شهرستان نقده با ۶۵ کیلومتر بر ساعت بوده است.

اشتاد گفت: امروز نیز وزش باد شدید برای اغلب نقاط استان پیش بینی می شود که با ایجاد گرد و خاک همراه است و احتمال کاهش کیفیت هوا وجود دارد.

به گزارش ایرنا آذربایجان غربی از هفته گذشته شاهد بارش های رگباری و بهاری بوده است؛ در این مدت برای کاهش خسارت های ناشی از بارندگی ها هواشناسی استان با صدور هشدارهای متعددی از شهروندان خواست تا موارد ایمنی را رعایت کنند.

در این اطلاعیه ها از شهروندان خواسته شده است تا از اتراق در کنار رودخانه ها و تردد در ارتفاعات به علت وقع سیل و طغیان رودخانه و احتمال رعد و برق و صاعقه پرهیز کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha