ترکیب احتمالی استقلال مقابل ذوب‌آهن؛ نکونام به دنبال طلسم‌شکنی برابر ربیعی

تهران- ایرنا- تیم فوتبال استقلال تهران در چارچوب هفته بیست‌وششم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال در ورزشگاه آزادی میزبان ذوب‌آهن اصفهان است.

به گزارش ایرنا، دیدار تیم‌های استقلال تهران و ذوب‌آهن اصفهان در چارچوب هفته بیست‌وششم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال دوشنبه(۱۷ اردیبهشت) از ساعت ۲۰:۳۰ دقیقه در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود.

دو تیم با شرایط متفاوت پا به این دیدار می‌گذارند، استقلال با تساوی بدون گل مقابل تراکتور در تبریز و به لطف تساوی پرسپولیس مقابل سپاهان موفق شد صدر جدول را حفظ کند. ذوب‌آهن اما در ادامه روند سینوسی خود یک‌بار دیگر در خانه شکست خورد، گاندوها با نتیجه ۲ بر صفر نتیجه را به نساجی واگذار کردند.

ذوب‌آهن با محمد ربیعی در این فصل آمار ضعیفی در دیدارهای خانگی داشتند اما در مقابل از همه تیم‌های لیگ‌برتری در بیرون از خانه امتیاز گرفته‌اند. این آمار قطعا برای شاگردان جواد نکونام که به ۳ امتیاز خانگی این دیدار احتیاج دارند قطعا یک هشدار بزرگ محسوب می‌شود.

ترکیب احتمالی استقلال مقابل ذوب‌آهن؛ نکونام به دنبال طلسم‌شکنی برابر ربیعی

آمار تقابل‌ها؛ همه چیز به نفع استقلال و به ضرر نکونام!

این دو تیم تاکنون ۴۵ بار در تاریخ لیگ برتر مقابل یکدیگر قرار گرفتند که ۱۷ برد سهم استقلال و ۱۲ برد سهم ذوب آهن بوده و ۱۶ دیدار نیز با تساوی به پایان رسیده است. آخرین برد ذوب‌آهن مقابل آبی‌پوشان پایتخت به لیگ بیستم برمی‌گردد، جایی گاندوها موفق شدند با ۲ گل وحید محمدزاده و میلاد جهانی، استقلال تحت هدایت فرهاد مجیدی را مغلوب کنند. در ۶ تقابل بعدی دو تیم ذوب‌آهن تنها موفق به کسب یک تساوی شده و آبی‌پوشان ۵ دیدار را با برتری به پایان رسانده‌اند.

بازی رفت دو تیم در ورزشگاه فولادشهر با تساوی یک بر یک به پایان رسید؛ آرمین سهرابیان ابتدا برای استقلال گلزنی کرد و در ادامه مهدی مهدی‌پور به اشتباه دروازه استقلال را باز کرد تا بازی مساوی شود.

محمد ربیعی مقابل استقلال و جواد نکونام مقابل ربیعی آمار خوبی ندارند، ربیعی تاکنون نتوانسته بردی مقابل آبی‌پوشان پایتخت بدست بیاورد و ۷ بار با تیم‌های مختلف مقابل استقلال قرار گرفته که حاصل کار او ۴ باخت و ۳ تساوی بوده است.

ترکیب احتمالی استقلال مقابل ذوب‌آهن؛ نکونام به دنبال طلسم‌شکنی برابر ربیعی

در مقابل جواد نکونام نیز هرگز موفق به شکست تیم‌های تحت هدایت محمد ربیعی نشده است. در ۶ تقابل قبلی این دو مربی، ربیعی موفق به کسب ۲ برد و شده و چهار دیدار نیز با تساوی به پایان رسیده است. نکونام در این دیدار به دنبال طلسم‌شکنی مقابل ربیعی خواهد بود.

استقلال برای این دیدار به غیر از کوین یامگا و مهدی مهدی‌پور که فصل را به دلیل مصدومیت از دست داده‌اند، تمامی بازیکنان خود را در اختیاز خواهد داشت. جواد نکونام در نشست خبری قبل از این دیدار نیز اعلام کرد که آرمین سهرابیان و رافائل سیلوا برای این دیدار در دسترس خواهد بود.

با این تفاسیر به نظر می‌رسد نکونام استقلال را با آرایش ۲-۳-۵ روانه میدان می‌کند. کاپیتان حسین حسینی بعد از پشت‌سر گذاشتن یک جلسه محرومیت، می‌تواند در این دیدار یک‌بار دیگر در قفس‌توری استقلال قرار بگیرد.

ترکیب احتمالی استقلال مقابل ذوب‌آهن؛ نکونام به دنبال طلسم‌شکنی برابر ربیعی

روزبه چشمی، حسین مرادمند و آرمین سهرابیان ۳ مدافع مرکزی استقلال را در این دیدار تشکیل می‌دهند. صالح حردانی از جناح راست و ابوالفضل جلالی از جناح چپ فول‌بک‌های استقلال در این دیدار خواهند بود. زبیر نیک نفس، آرش رضاوند و جلال‌الدین ماشاریپوف خط هافبک استقلال را تشکیل می‌دهند و جلوتر از آن‌ها مهرداد محمدی و گوستاوو بلانکو ۱۱ بازیکن منتخب نکونام برای این دیدار را تکمیل می‌کنند.

ترکیب احتمالی استقلال:

حسین حسینی، روزبه چشمی، حسین مرادمند، آرمین سهرابیان، صالح حردانی، ابوالفضل جلالی، زبیر نیک نفس، آرش رضاوند، مهرداد محمدی، جلال‌الدین ماشاریپوف و گوستاوو بلانکو.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha