۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۱:۲۳
کد خبرنگار: 2082
کد خبر: 85466190
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دفع یک حمله با نشانه‌های تروریسم در استرالیا

۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۱:۲۳
کد خبر: 85466190
دفع یک حمله با نشانه‌های تروریسم در استرالیا

تهران- ایرنا- پلیس استرالیا که طی یک ماه اخیر با دو مورد حمله با چاقو روبرو شده، اعلام کرد که یک نمونه جدید از این حمله با نشانه‌های تروریسم را دفع کرده است.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری رویترز، پلیس استرالیا امروز یکشنبه خبر داد که یک نوجوان در شهر پرت مردی را مورد اصابت چاقو قرار داده و در نهایت با تیراندازی پلیس کشته شده است.

مقام‌های ایالت استرالیای غربی که این حمله در آن واقع شده، توضیح دادند: نشانه‌هایی وجود دارد که این نوجوان ۱۶ ساله مسلح به چاقوی آشپزخانه در فضای مجازی رفتارهای رادیکال داشته است.

آنها همچنین گفتند که پیش از وقوع این حمله در ساعات پایانی روز شنبه (به وقت محلی)، از اعضای نگران جامعه مسلمانان محلی تماس‌هایی دریافت کردند.

پلیس اعلام کرد که این حمله در حومه ویلتون، نشانه‌هایی از تروریسم داشت اما هنوز نمی‌توان آن را یک اقدام تروریستی اعلام کرد.

سرهنگ بلانچ، کمیسر پلیس استرالیای غربی، گفت که ساعت ۱۰ شب پیش از وقوع حمله پلیس یک تماس تلفنی اضطراری دریافت کرد و نوجوانی گفته بود قصد دارد اعمال خشونت آمیز انجام دهد.

وی افزود: این پسر در برنامه‌ای در معرض خطر افراط گرایی شرکت کرده بود. نمی‌خواهم بگویم که او افراطی شده بود، زیرا فکر می‌کنم این بخشی از تحقیقات است.

آنتونی آلبانیز، نخست وزیر استرالیا، گفت که پلیس و سازمان‌های اطلاعاتی او را در جریان این حادثه قرار داده و گفتند که هیچ تهدیدی وجود ندارد. آلبانیز در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: ما ملتی صلح طلب هستیم و در استرالیا جایی برای افراط گرایی خشونت آمیز وجود ندارد.

استرالیا طی یک ماه گذشته شاهد دو حمله با چاقو در سیدنی بوده است. نیمه آوریل (۲۶ فروردین) در جریان حمله یک مرد ۴۰ ساله با چاقو در یک مرکز خرید در منطقه ساحلی بوندی ۶ نفر کشته شدند.

طی کمتر از ۴۸ ساعت بعد، جوانی در یک کلیسای آشوری کشیش را که در حال اجرای مراسمی بود به ضرب چاقو مجروح کرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha