۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۰:۰۹
کد خبرنگار: 5532
کد خبر: 85466101
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

"راویان غدیر" فرصتی برای ارادت کودکان و نوجوانان به حضرت علی (ع) است

قزوین - ایرنا - مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قزوین گفت: جشنواره راویان غدیر فرصتی برای ابراز ارادت و اخلاص کودکان و نوجوانان به پیشگاه حضرت علی (ع) است که به گسترش فعالیت‌های فرهنگی و هنری در حوزه فرهنگ علوی منجر می‌شود.

سیدعلی اکبر موسوی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تصریح کرد: جشنواره راویان غدیر فرصتی برای ابراز ارادت و اخلاص کودکان و نوجوانان به پیشگاه حضرت علی(ع) و تبیین اهمیت رویداد تاریخی غدیر است.

وی با بیان اینکه شناسایی استعدادها و توانمندی مخاطبان کانون در حوزه هنرهای آیینی و زمینه گردآوری آثار فاخر و اثرگذار در این زمینه با برگزاری این جشنواره فراهم می‌شود، تصریح کرد: آشنایی کودکان و نوجوانان با شخصیت و فضایل حضرت علی (ع)، فرهنگ عمیق و اهداف واقعه غدیرخم، ترویج فرهنگ علوی و تولید آثار در این زمینه از دیگر اهداف برگزاری جشنواره راویان غدیر است.

موسوی ادامه داد: پاسداشت ارزش‌های اسلامی و استفاده از هنر و ادبیات در این راستا، گسترش فعالیت‌های فرهنگی و هنری در حوزه فرهنگ علوی، ایجاد انگیزه و رقابت سازنده بین کودکان و نوجوانان و ایجاد زمینه برای علاقه مندی آن ها به فعالیت‌های آیینی از دیگر اهداف این جشنواره به حساب می‌آید.

به گفته این مسوول، قالب آثار این جشنواره مداحی، شعرخوانی و سرود است و ۲ گروه سنی هفت تا ۱۲ و ۱۳ تا ۱۷ سال مخاطب آن هستند، همچنین بخش شعرخوانی نیز شرکت کنندگان می‌توانند آثار شاعران مطرح کشور را به صورت دکلمه اجرا و برای جشنواره بفرستند.

گفتنی است، مهلت ارسال آثار تا ۲۴ خرداد ۱۴۰۳ تعیین شده و زمان برگزاری آیین اختتامیه نیز چهارم تیر ماه خواهد بود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha