۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۹:۵۲
کد خبرنگار: 1229
کد خبر: 85466079
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

وزیر امورخارجه ایتالیا: ما به اوکراین سرباز نمی‌فرستیم

تهران- ایرنا- «آنتونیو تاجانی» وزیر امورخارجه ایتالیا پس از اظهارات دوباره «امانوئل مکرون» مبنی بر امکان اعزام نیروهای پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) به اوکراین در صورت نیاز، تاکید کرد که ایتالیا با روسیه در جنگ نیست و هیچ سرباز ایتالیایی را به این جنگ نمی‌فرستد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از خبرگزاری آنسا، آنتونیو تاجانی گفت: ما همیشه اعلام کرده ایم که با روسیه در جنگ نیستیم.

وی دیروز جمعه پس از اظهارات دوباره رئیس‌جمهوری فرانسه که گفته بود چنانچه روسیه خطوط اوکراین را درهم بشکند و کی‌یف درخواست کمک کند، ائتلاف نظامی ناتو باید سربازان خود را به اوکراین اعزام کند، تاکید کرد: ما سربازان ایتالیایی را به اوکراین نمی فرستیم.

تاجانی که سمت معاون نخست‌وزیر و همچنین رهبر حزب راست میانه «برلوسکونی فورزا ایتالیا» (FI) را عهده دار است، در پاسخ به سوال خبرنگاران در مورد اظهارات دوباره مکرون مبنی بر امکان حضور سربازان غربی در اوکراین در صورت نیاز، خاطرنشان کرد: «ما از حق اوکراین برای مستقل بودن دفاع می کنیم. اما تکرار می کنم ما با روسیه در جنگ نیستیم. موضع ما همیشه این است. ما هرگز نظر خود را تغییر نداده ایم. ما از آزادی و استقلال دفاع می کنیم، اما برای ایجاد صلح نیز تلاش می کنیم».

مکرون روز پنجشنبه در مصاحبه با هفته نامه انگلیسی اکونومیست آشکارا اعلام کرد: من هیچ چیزی را (در جنگ اوکراین) از نظر دور نمی دارم، چراکه با فردی (وتین) روبرو هستیم که هیچ چیزی را منتفی نمی‌داند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha