مجوز برگزاری امتحانات در سه نقطه عشایری کهگیلویه و بویراحمد اخذ شد

یاسوج- ایرنا- رئیس آموزش و پرورش عشایر کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه مجوز برگزاری امتحانات در سه نقطه عشایری استان اخذ شد، گفت:با اخذ این مجوز دانش آموزان این مدارس از سفر برای شرکت در آزمون های پایان سال معاف شدند.

علی رحیمی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: با پیگیری های صورت گرفته امتحانات نهایی پایه متوسطه امسال برای نخستین بار در مدارس عشایری دخترانه سرآبتاوه،شهید اندرخور پوله و سیدالشهدای چهارتخته برگزار می شود.

وی تاکید کرد: پیش از این امتحانات پایان سال تحصیلی مقطع متوسطه در مدارس امام محمد باقر موشمی،امام هادی برد پهن،نخبگان گنجه ای و امام علی پهون برگزار می شد.

دانش آموزان پایه های دهم،یازدهم و دوازدهم کهگیلویه و بویراحمد در صورت اخذ نشدن این مجوز باید کیلومترها راه سخت گذر را با خودرو یا موتور سیکلت برای شرکت در این آزمون پیمایش می کردند.

وی بیان کرد: ۱۲۰ دانش آموز در این چهار حوزه امتحانی مذکور افزون بر خطرات جاده ای هزینه های زیادی را برای طی کردن در مسیرهای سخت گذر می پرداختند.

رئیس آموزش و پرورش عشایر کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: آزمون نهایی پایه های دهم،یازدهم و دوازدهم برای دانش آموزان استان در هفت حوزه برگزار می شود.

رحیمی اظهار کرد: بیش از ۵۳۰ نفر نیروی آموزشی و اداری کار آموزش سه هزار و ۷۱۱ دانش آموز عشایری را در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ برعهده دارند.

وی ابراز کرد: این دانش آموزان به‌صورت ثابت، نیمه ثابت و سیار زیر پوشش آموزش‌های تحصیلی در مقطع ابتدایی این اداره کل قرار گرفته اند.

مناطق عشایری گچساران، زیلایی، پشت کوه جلیل و عشایر استان‌های بوشهر، فارس، چهارمحال و بختیاری و اصفهان زیر پوشش مدارس عشایری استان کهگیلویه و بویراحمد قرار دارند.

چهار درصد جمعیت دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمد یعنی سه هزار و ۷۱۱ دانش‌آموز را، دانش آموزان عشایری تشکیل می‌دهند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha