۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۸:۵۳
کد خبرنگار: 992
کد خبر: 85465999
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

عملیات نوسازی فرودگاه «جزیره خارگ» بوشهر پایان یافت

۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۸:۵۳
کد خبر: 85465999
عملیات نوسازی  فرودگاه «جزیره خارگ» بوشهر پایان یافت

بوشهر- ایرنا- سرپرست مدیریت عملیات عمومی شرکت پایانه های نفتی ایران گفت: عملیات تعمیرات و نوسازی سقف فرودگاه مهم و استراتژیک جزیره خارگ توسط این شرکت پیش از برنامه زمان بندی پایان یافت.

به گزاش ایرنا، " حسین احمدی " روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: فرودگاه شهدای جزیره خارگ یکی از راهبردی‌ترین فرودگاه‌های کشور در حوزه حمل و نقل هوایی بوده و از لحاظ لجستیک نقش مهم و تاثیرگذاری در این جزیره و بزرگترین پایانه صادراتی نفتی دارد.

وی افزود:پس از بررسی نواقص و مشکلات فرودگاه جزیره خارگ عملیات تعمیرات، نوسازی و رفع کمبود تجهیزات این فرودگاه با قید فوریت در دستور کار شرکت پایانه های نفتی ایران و عملیات عمومی قرار گرفت.

احمدی با اشاره به نقش مهم فرودگاه جزیره خارگ در جابجایی کارکنان صنعت نفت و ساکنین بومی این جزیره یادآورشد: باتوجه به اینکه در شرایط سخت آب و هوایی امکان تردد دریایی وجود ندارد، نقش فرودگاه شهدای جزیره خارگ به‌عنوان مهم‎ترین راه ارتباطی کارکنان صنعت نفت و مردم مستقر در منطقه بسیار حائز اهمیت است.

سرپرست مدیریت عملیات عمومی شرکت پایانه های نفتی ایران ادامه داد: فرسودگی ورق‌های بام سالن فرودگاه در ایام بارندگی موجب نشت آب به داخل آن می‌شد که این امور موجب آسیب دیدگی دستگاه‌های الکتریکی و الکترونیکی مستقر در سالن و نارضایتی بین مسافران می شد.

احمدی تصریح کرد: تعویض ورق‌های بام، پنل‌های سقف و اجرای مواد نانو برای آب بندی، اجرای ایزوگام، ایجاد واک وی برای عبور ایمن روی بام در مواقع نیاز و همچنین ارتقا تجهیزات برج مراقبت، دستگاه‌های ناوبری و کمک ناوبری از جمله این اقدامات بوده است.

وی با اشاره به حجم بالای پروازهای روزانه در این فرودگاه تصریح کرد: فرودگاه شهدای خارگ در شرایط نامناسب جوی و دریایی تنها راه تردد به منطقه عملیاتی خارگ است که بدون کوچکترین اختلالی در روند خدمت رسانی به مردم و کارکنان این طرح با مبلغ ۹۰ میلیارد ریال انجام شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha