هشدار؛ تنگه هرمز ایمن نیست/ شناورهای سبک و صیادی به دریا نروند

قشم - ایرنا - رییس اداره هواشناسی قشم گفت: با توجه به افزایش بادهای جنوب غربی - شمال غربی همراه با مواج شدن و غبار محلی در تنگه هرمز و بخش های از خلیج فارس شناورهای سبک، صیادی و تفریحی امروز (یکشنبه) از رفتن به دریا خودداری کنند.

محمد کاملی دیرستانی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: طبق تحلیل نقشه ها و مُدل های هواشناسی روز جاری در ساعت های صبح وضعیت جوی، دریایی و دمایی" استان هرمزگان" آرام و در ساعت های بعدازظهر ناپایداری جوی و دریایی در این استان پیش بینی می شود.

وی ادامه داد: سرعت باد در مناطق دریایی یادشده به محدوده ۴۰ کیلومتر بر ساعت خواهد رسید و ارتفاع امواج دریا را تا محدوده ۱۵۰ سانتی متر خواهد رساند.

رییس اداره هواشناسی جزیره قشم توضیح داد: توصیه می شود در این مدت شناورهای سبک، صیادی و تفریحی از رفت و آمد خودداری کنند و تمهیدات لازم برای آمد و شد ایمن سایر شناورها صورت پذیرد.

کاملی دیرستانی اضافه کرد: در روز جاری آسمان غالب نقاط استان هرمزگان صاف و در برخی مناطق دریایی و ارتفاعات گاهی گذر ابر پیش بینی می شود.

وی گفت: به لحاظ دمایی در روزهای آینده روند افزایشی دمای بیشینه ادامه خواهد داشت.

رییس اداره هواشناسی جزیره قشم بیشینه دما و رطوبت را در ایستگاه هواشناسی (فرودگاه قشم) ۲۴ درجه و ۸۵ درصد و شهر قشم را ۲۵ و ۸۱ درصد اعلام کرد.

به گزارش ایرنا، استان هرمزگان با دارا بودن بیش از ۹۰۰ کیلومتر مرز دریایی از سواحل شرق استان (جاسک) در دریای عمان تا سواحل نیلگون خلیج فارس در شرق استان (پارسیان) و برخورداری از جزایر ۱۴ گانه خلیج فارس، یکی از مهم ترین و راهبردی ترین استان های ایران است که از جاذبه های منحصر به فردی چون جنگل های بی همتای حرا و مرغوب ترین مروارید جهان و ده ها اثر تاریخی و طبیعی برخوردار است.

خلیج فارس با گستره نزدیک به ۲۳۷ هزار و ۴۷۳ کیلومتر مربع بین ۲۴ تا ۳۰ درجه و ۳۰ دقیقه عرض شمالی و ۴۸ تا ۵۶ درجه و ۲۵ دقیقه طول شرقی از نصف‌النهار گرینویچ واقع شده است و جزیره زیبای قشم، همچون نگینی بر پهنه آب های نیلگون آن می درخشد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha