۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۹:۲۷
کد خبرنگار: 2201
کد خبر: 85465756
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

خسارت جزیی به گندم‌های نگهداری شده در مراکز روباز خوزستان در پی بارندگی وطوفان

اهواز- ایرنا- مدیرکل تعاون روستایی استان خوزستان گفت: خسارت بسیار جزیی به گندم‌های نگهداری شده در مراکز روباز خوزستان بر اثر بارندگی وارد شده است و طوفان با کمترین خسارت سپری شد.

جمیل زرگانی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: حدود ۵۰۰ هزار تن گندم تولید خوزستان در فضای باز نگهداری می‌شد که باتوجه به پیش‌بینی‌های هواشناسی و همکاری استانداری، مدیریت بحران، هلال احمر و بسیج طی ۱۰ روز گذشته، بخش قابل توجهی از این حجم محصول به انبارهای روباز منتقل شد.

وی با اشاره به اینکه برای تسریع در جابجایی گندم ها از ناوگان حمل کالای اساسی بندر امام خمینی (ره) کمک گرفته شد اظهار کرد: حدود ۴۵۰ هزار تن از گندم‌ها به فضای مسقف منتقل و کمتر از ۵۰ هزار تن گندم باقی مانده بود که با کاور ضد آب پوشش داده شدند.

مدیرکل تعاون روستایی استان خوزستان تصریح کرد: گندم‌های نگهداری شده در مناطق روباز در مناطق باوی و هویزه بود که با اقدامات انجام شده حفظ شدند و فقط میزان بسیار ناچیزی از محصول دچار خسارت شدند.

زرگانی با اشاره به اینکه بخش زیادی از گندم خوزستان هنوز برداشت نشده گفت: مراکز تعاون روستایی بعد از بارندگی نیز آماده خرید گندم کشاورزان خوزستانی و حمل آنها به سیلوهای مکانیزه هستند.


وی ادامه داد: گندم‌های موجود در مراکز روباز هم‌اکنون در حال حمل به مراکز مسقف هستند و احتمال می‌رود تا پایان امشب همه گندم‌ها منتقل شوند.

مدیرکل تعاون روستایی خوزستان خاطرنشان کرد: تاکنون ۵۶۸ هزار تن گندم توسط ۶۵ مرکز تعاون روستایی خوزستان خریداری شده و عمده محصول به مرکز مکانیزه و انبارهای سرپوشیده منتقل شدند.

بارندگی و طوفان در روزهای پنجشنبه و جمعه هفته گذشته، خسارت‌هایی به مزارع کشاورزی برخی نقاط خوزستان وارد کرد و موجب آبگرفتگی معابر شد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha