۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۴:۳۸
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85465599
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

بخش خصوصی در توسعه گردشگری زنجان نقش آفرین است

۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۴:۳۸
کد خبر: 85465599
بخش خصوصی در توسعه گردشگری زنجان نقش آفرین است

زنجان - ایرنا - مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان گفت :یکی از برنامه های این اداره کل افزایش مشارکت‌های بخش خصوصی در حوزه گردشگری و استفاده از ظرفیت‌های آن برای توسعه این بخش در استان است.

سید سعید صفوی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این راستا جلسه هم اندیشی مجمع استانی تشکل‌‎های حرفه‌ای گردشگری، کارشناسان گردشگری و روسای تشکل‌ها تشکیل شد.

وی اضافه کرد: روسا و نمایندگان تشکل‌های حرفه‌ای گردشگری استان در تعامل با معاونت گردشگری و کارشناسان اداره کل باید از تمامی تاسیسات گردشگری سطح استان بازدید کنند.

این مسوول ادامه داد: پیگیری‌ها و راهنمایی‌های لازم در خصوص ثبت درخواست نرخ در بستر سامانه جانا توسط بهره‌برداران و مدیران تاسیسات گردشگری باید انجام شود.

به گفته صفوی، توسعه جهانگردی و توسعه پایدار سفر و گردشگری باید با همکاری و مشارکت همه اجزای حوزه‌های گردشگری انجام شود و ایجاد اینگونه تشکل‌ها نقش مهمی در این زمینه دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان خاطر نشان کرد: تشکل‌های حرفه‌ای گردشگری استان با انسجام و جدیت بیشتر با انعقاد جلسات ماهانه مسائل و مشکلات حوزه‌های خدماتی خود (پذیرایی و اقامتی، تفریحی و سرگرمی) را بررسی و برای حل و فصل آن پیگیری‌های لازم را اجرا کنند.

وی یادآور شد: حدود ۲ هزار اثر تاریخی، طبیعی، ناملموس و منقول در این استان شناسایی شده که ۹۴۰ اثر از این تعداد در فهرست آثار ملی و جهانی ثبت شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha