۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۴:۱۶
کد خبر: 85465569
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

گشت ارشاد مسئولان از جمله انتظارات مردم است

آستارا - ایرنا - امام جمعه شهرستان آستارا با بیان اینکه وجود گشت ارشاد مسئولان از جمله انتظارات و خواسته های مردم است، عنوان کرد: بعضی از مسئولان فقط پست ها را اشغال کرده اند و هیچ اقدامی در راستای رفع مشکلات انجام نمی‌دهند.

حجت الاسلام محمد جواد باقری ارومی روز شنبه در مراسم عزاداری شهادت امام جعفر صادق (ع) گفت: مسئولانی که در دوران مسئولیت خود هیچ عملکرد موثری برای مردم منطقه ندارد در وهله نخست باید به مردم پاسخ دهند ضمن آنکه در زمینه ادامه فعالیت آنها تجدید نظر کرد.

وی این مسئولیت را فرصتی مغتنم برای خدمت به مردم دانست و افزود: کسانی که در دوران تصدی خود فقط برای حفظ پست خود می کنند و به مردم و مشکلات آنها بی توجه هستند باید بدانند که در پیشگاه خداوند و مردم باید پاسخگو باشند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان آستارا در ادامه با تسلیت ایام شهادت رئیس مذهب جعغری افزود: : امام جعفرصادق (ع) در زمان حیات خود منشا و پایه‌گذار خدمات بزرگی برای دین مبین اسلام بود و امروز به برکت تلاش های این امام همام، آثار نبوت و اهل بیت (ع) زنده و پابرجا مانده است.

وی افزود: ائمه اطهار (ع) در طول حیات و زندگی با برکت خود باوجود ظلم و خفقانی که حاکمان ظالم اعمال می‌کردند، هیچ گاه از مساله مهم و امر به معروف و نهی از منکر در راستای اصلاح امور جامعه و وظایف خود فروگذار نکردند.

امام جمعه شهرستان بندر مرزی آستارا با بیان ویژگی‌ها و فضائل حضرت امام جعفر صادق (ع) بیان کرد: اگر چه در زمان آن حضرت به دلیل ظلم ظالمان فرصت تشکیل حکومت اسلامی وجود نداشت ولی عدم قیام امام (ع) نه به دلیل ترس از ظالمان بلکه به دلیل نبود یاران وفادار بود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان آستارا ادامه داد: امام جعفر صادق (ع) در دوران امامت و زندگی خود با وجود همه شرایط سخت و خفقان آور، وظیفه خود را در زمینه مبارزاتی و علمی انجام داد و سیره پیامبر اسلام (ص) و فرهنگ اسلام ناب محمدی (ص) و تشیع را در جامعه ترویج کرد.

حجت الاسلام باقری ارومی خاطرنشان کرد: امام جعفر صادق (ع) شاگردان برجسته‌ای حتی در بین اهل سنت تربیت کردند و علاوه بر شیعیان بسیاری از اهل سنت نیز در خدمت ایشان علم آموزی کردند و کتب ارزشمندی نیز نوشته اند.

وی با بیان اینکه آخرین سخن و وصیت امام صادق (ع) توصیه و سفارش به نماز بوده است، تصریح کرد: این امام همام در این ارتباط فرمودند، شفاعت ما به کسی که نماز را سبک و خفیف بشمارد، نخواهد رسید.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha