۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۲:۲۲
کد خبرنگار: 2203
کد خبر: 85465484
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پیکر شهید محمد مهدی فانی در بشرویه آرام گرفت + فیلم

بیرجند - ایرنا - پیکر مطهر شهید «محمد مهدی فانی» که ۴۰ سال بعد از شهادت شناسایی شد، همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) در زادگاهش، شهرستان بشرویه خراسان جنوبی تشییع و به خاک سپرده شد.

به گزارش ایرنا، مراسم تشییع و خاکسپاری پیکر این شهید تازه تفحص شده روز شنبه با حضور پرشور و باشکوه قشرهای مختلف مردم شهیدپرور، خانواده‌های معظم شهدا، ایثارگران و شماری از مسئولان در شهر بشرویه برگزار شد.

پیکر شهید دفاع مقدس با ادای احترام نظامی وارد جمعیت شد و استقبال کنندگان با نثار گل و دود اسپند از سرباز وطن به گرمی استقبال کردند.

میدان امام خمینی (ره) و محدوده مقابل حسینیه گلزار شهدای بشرویه امروز مملو از جمعیت مشتاقی بود که ساعتی قبل از موعد رسمی مراسم، از راه‌های دور و نزدیک آمدند تا یکی دیگر از فرزندان شهید این دیار را تا خانه ابدی همراهی کنند.

در میان انبوه جمعیت از همه غریب‌تر حال کهنه‌ سربازانی بود که جوانی را در یک حسرت تمام‌نشدنی به میانسالی و پیری گره زدند و حال بعد از ۴۰ سال میزبان پیکر همرزم شهیدشان هستند.

پیکر شهید فانی با مداحی و عزاداری در میان خیل عظیم مردم تشییع شد و در ادامه با اقامه نماز بر پیکر شهید توسط امام جمعه بشرویه برای خاکسپاری به گلزار شهدای این شهر انتقال یافت تا در زادگاهش آرام گیرد.

پیکر شهید محمد مهدی فانی در بشرویه آرام گرفت + فیلم

همچنین روز گذشته (جمعه) پیکر شهید «محمد مهدی فانی» بر دستان مردم شهیدپرور شهرستان طبس تشییع شد.

پیکر شهید محمد مهدی فانی بعد از ۴۰ سال در جریان تفحص از منطقه عملیاتی فکه پیدا و بتازگی با آزمایش DNA شناسایی شده است.

محمد مهدی فانی متولد ۲۴ دی ۱۳۴۱ در شهرستان بشرویه است که فروردین سال ۱۳۶۲ در منطقه عملیاتی شرهانی به شهادت رسید.

پیکر شهید محمد مهدی فانی در بشرویه آرام گرفت + فیلم

سند افتخار خراسان جنوبی از دوران دفاع مقدس شهادت هزار و ۵۸۰ نفر است و علاوه بر این آمار ۱۴ شهید انقلاب، ۶ نفر شهدای منا، ۶ نفر شهدای حج، یک نفر شهید مدافع حرم و شهدای انتظامی و امنیت هر کدام اسطوره ای از جانفشانی در راه دفاع از وطن و دین هستند.

دومین کنگره ملی ۲ هزار شهید استان خراسان جنوبی قرار است سال ۱۴۰۴ برگزار شود.

خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و بشرویه در ۳۰۰ کیلومتری شمال بیرجند است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha