شبهه زدایی و ایجاد نهضت علمی برای توسعه آموزه های اسلامی اقدام بی نظیر امام صادق (ع) بود

ارومیه- ایرنا- مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی با اشاره به تاثیرگذاری قابل توجه امام جعفر صادق (ع) در راستای توسعه آموزه های اسلامی در دنیا گفت: یکی از اقدامات ایشان، تربیت متخصص برای جوابگویی به شبهات و ایجاد نهضت علمی در آن دوران بود که اقدامی بی نظیر به شمار می رود.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام منصور امامی جمعه شب در آیین سالگرد شهادت امام جعفر صادق (ع) در حسینیه ثارالله ارومیه افزود: شبکه سازی و ساختار سازی از کارهای تاثیرگذار ایشان بود و امام برای ارتباط با مسلمانان مناطق مختلف، سازمان وکالت را برای ارتباط سیاسی، دینی، فرهنگی و اقتصادی راه اندازی کرد.

وی اضافه کرد: تربیت متخصص در حوزه های مختلف برای جوابگویی برای شبهات از دیگر کارهای امام صادق (ع) بود و ایشان توسط این شاگردان شبهات را رصد کرده و پاسخ می داد.

وی با تاکید بر لزوم شناخت ابعاد مختلف زندگی ائمه اطهار (ع) به ویژه امام صادق (ع) ادامه داد: از مهم ترین کارهای رییس مذهب جعفری، تبیین دقیق امامت و ولایت بود چنان که غالب روایت های کتاب اصول کافی از امام باقر (ع) و امام صادق (ع) است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی اظهار کرد: امام جعفر صادق (ع) توانست به مذهب شیعه قدرت بخشیده و آن را احیا کند؛ به تنهایی شبهات را رصد کرد، از طرفی ساختار سازی کرد و از سویی نهضت علمی ایجاد کرد و مبانی درست اسلام را دقیق تبیین کرد به گونه ای که تاکنون کسی نتوانسته در آن تزلزل ایجاد کند.

حجت الاسلام امامی گفت: امام صادق (ع) نظریه ولایت و امامت را تئوریزه کرد و موارد جعلی و ناقص را جواب داد بنابراین از سویی فقیه تربیت کرد و از سویی با همه مسلمانان در اقطار مختلف کشور اسلامی ارتباط برقرار کرد و به شبهات حیله‌گران جواب داد.

وی افزود: امام صادق در عصر خلفای بنی عباسی بود که استعمارگر ترین خلفای تاریخ اسلام بودند و حرکت امام صرفا علمی نبود بلکه حرکت و فکر منسجم سیاسی داشت که مقابل دستگاه خلافت ایستاد و با آن مقابله کرد.

وی اضافه کرد: روش زندگانی شیعه باید به گونه‌ای باشد که زندگی را بر طاغوت حرام کند و شاگرد مکتب امام صادق باید این‌گونه باشد و امروز دیدیدم که عده ای چگونه با تبعیت از مکتب امام صادق چگونه اسرائیل را تحقیر کردند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی اظهار کرد: امام صادق (ع) در برگزاری مجالس امام حسین (ع) و تشویق شعرای آئینی که در وصف شیعه و اهل بیت (ع)و ائمه معصومین (ع) شعرسرایی می کردند، نقش بسزایی داشت و چنین شعرایی مورد غضب دستگاه خلافت و حاکمیت قرار می گرفتند.

به گزارش ایرنا، در این آیین در سوگ سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) و اهل بیت عصمت و طهارت (ع) عزاداری و سینه زنی شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha