۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۰:۴۷
کد خبر: 85465398
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مردم تربت‌حیدریه در سالروز شهادت رییس مکتب فقه جعفری اشک ماتم ریختند

تربت‌حیدریه- ایرنا- مردم مومن و عاشق خاندان عصمت و طهارت در سالروز شهادت رییس مکتب جعفری حضرت امام جعفرصادق(ع)، روز ‌شنبه ضمن تعطیلی محل کار خود، در زیر بارش شدید باران و در قالب دسته‌های عزاداری، اشک ماتم ریخته و سوگواری کردند.

به گزارش ایرنا، به همین مناسبت مردم این خطه شب گذشته نیز با برپایی آیین‌های عزاداری و سوگواری در مساجد و تکیه‌ها، عشق و ارادت خود را به این امام همام نشان دادند.

حضور دسته‌های عزاداری در خیابان‌های منتهی به میدان مرکزی و مسجد جامع شهر تربت‌حیدریه هویداست و عزاداران دلسوخته با چشمانی اشکبار و دل‌هایی مالامال از غم و اندوه، در سوگ امام شهیدشان عزاداری می کنند.

در طول مسیر نیز گروهی با برپایی ایستگاه‌های صلواتی با چایی از عزاداران پذیرایی می‌کنند.

رییس اداره تبلیغات اسلامی تربت‌حیدریه در حاشیه این آیین به خبرنگار ایرنا گفت: صبح امروز هیات طلاب تربت‌حیدریه از مقابل دفتر امام جمعه حرکت کرد و اکنون در محل حوزه علمیه هراتی مشغول عزاداری است.

حجت‌الاسلام محمدعلی فاطمیان با بیان این که هم اکنون در این شهرستان ۲۵۰ هیات عزاداری وجود دارد که مشخصات آنها در سامانه "طوبی" ثبتی شده است افزود: ۵۰ هیات دیگر نیز در این شهرستان حضور دارند که ضمن اجرای آیین مذهبی، در مرحل ثبت مشخصات خود در سامانه هستند.

شهرستان تربت حیدریه دارای ۳۳ تکیه عزاداری و ۲۶۳ مسجد است.

مرکز شهرستان ۲۲۴ هزار نفری تربت‌حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد قرار دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha