۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۹:۴۷
کد خبرنگار: 1498
کد خبر: 85465393
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

توانمندسازی ۱۵۰۰ بانوی کردستانی توسط سازمان مردم نهاد نوای باران

سنندج- ایرنا- مدیرعامل سازمان مردم نهاد نوای باران کردستان گفت: توانمند سازی بانوان سرپرست خانواده یکی از اولویت‌های این سازمان است در همین راستا هزار و ۵۰۰ بانوی سرپرست و بدسرپرست خانواده با شرکت در کلاس‌های مهارت‌آموزی گواهینامه فنی حرفه‌ای دریافت کردند.

به گزارش ایرنا، آزاد سهرابی شامگاه جمعه در جمع خبرنگاران در سنندج محور اصلی فعالیت سازمان خود را مبارزه با اعتیاد عنوان کرد و افزود: فرد معتاد به دنبال رهایی از اعتیاد، نیازمند شغل است و در این راستا نیز اقداماتی انجام شده است.

وی از خیرین خواست به جای خرید سبد معیشتی برای خانوارهای نیازمند، وسایل تولیدی مانند چرخ خیاطی خریداری کنند تا این دسته از خانوارها بتوانند منبع درآمد پایداری برای خود مهیا کنند.

سهرابی به دیگر فعالیت‌های فرهنگی این موسسه در استان اشاره کرد و گفت: برگزاری مسابقات نقاشی، برنامه‌های نشاط اجتماعی، جشنواره موسیقی، برپایی نمایشگاه، توزیع شعارهای پیشگیری از مواد مخدر بین تاکسی‌های سطح شهر برای تبلیغ در راستای پیشگیری از اعتیاد از جمله برنامه‌های این سازمان در استان بوده است.

وی گفت: توزیع سبدهای غذایی، اهدای لوازم‌التحریر، پوشاک و کفش، تهیه چادر جشن تکلیف برای دختران حاشیه شهر، اهدای وسایل پزشکی به نیازمندان و حاشیه شهر و توزیع ۷۰ دست لباس زمستانی برای کودکان محلات حاشیه شهر توسط خیرین از دیگر اقدامات انجام شده توسط این سازمان است.

سهرابی توزیع سه هزار دست مانتو شلوار بین دانش‌آموزان نیازمند را از دیگر برنامه‌هایی عنوان کرد که توسط این سازمان مردم نهاد در استان انجام شده است.

مدیرعامل سازمان مردم نهاد نوای باران کردستان اضافه کرد: تفاهمنامه همکاری با زندان برای برگزاری کارگاه‌های آموزشی ویژه بانوان منعقد شد و امسال نیز برای آقایان دوره خیاطی برگزار می‌شود.

سهرابی یادآور شد: کارزار شهر سفید برای پاکسازی معتادان نیز از دیگر اقداماتی بود که توسط این سازمان مردم نهاد با همراهی مردم در استان انجام شده است.

وی یکی از مشکلات خانواده‌های کم درآمد در زمینه ورزش را بالا بودن هزینه های لباس ورزشی عنوان کرد و گفت: به منظور حمایت از نوجوانان و جوانان ورزشکار محلات حاشیه شهر و نیازمندان، خط تولید لباس ورزش برای این افراد در سنندج راه‌اندازی می‌شود.

سازمان مردم نهاد نوای باران سال ۸۶ مجوز فعالیت خود را دریافت کرده است و در راستای پیگیری معضل اجتماعی و پیشگیری از مواد مخدر فعالیت دارد.

سازمان مردم نهاد نوای باران از سال ۱۳۸۶ تا کنون در حوزه اعتیاد و معضلات اجتماعی از جمله خودکشی و افسردگی و توانمند سازی بانوان فعالیت دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha