۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۰:۳۶
کد خبرنگار: 1226
کد خبر: 85465382
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

۸۰۰ زائر بجنورد مناسک حج را فرا گرفتند 

۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۰:۳۶
کد خبر: 85465382
۸۰۰ زائر بجنورد مناسک حج را فرا گرفتند 

بجنورد-ایرنا- مدیر حج و زیارت خراسان شمالی گفت: ۸۰۰ نفر از زائران بیت الله الحرام در مرکز استان امروز (شنبه) با حضور در همایشی، مناسک حج را فرا گرفتند. 

محمدباقر قاصری به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این همایش و دوره آموزشی ویژه زائران بیت الله الحرام در شهرستان بجنورد برگزار شد و سایر زائران در شهرستان های مختلف استان نیز به زودی در این دوره آموزشی شرکت خواهند کرد.

مدیر حج و زیارت خراسان شمالی خاطرنشان کرد: همایش آموزشی و توجیهی زائران حج با هدف آشنایی زائران با مسائل عبادی و سیاسی حج در سالن شهید علیدخت بجنورد برگزار شد.

وی افزود: زائران حج در این همایش با مسائل عبادی و سیاسی حج و مناسک و فرهنگ اجتماعی عربستان سعودی آشنا می‌شوند. همچنین در بخشی از این مراسم، بخش هایی از اعمال حج تمتع به صورت نمادین توسط خود زائران اجرا می‌شود.

باقری گفت: امسال یکهزار و ۲۶۰ نفر زائر حج در قالب ۹ کاروان از استان به بیت الله الحرام اعزام می شوند که ۲ کاروان مربوط به حجاج اهل سنت است.


استاندار خراسان شمالی در این همایش، زائران را حج، سفیران جمهوری اسلامی عنوان کرد و گفت: حضور، اعمال و کردار زائران بیانگر شخصیت آنها در جمهوری اسلامی است.

محمدرضا حسین نژاد اظهار کرد: فراگرفتن آموزش های  لازم پیش از حج تمتع زمینه ایجاد آرامش در اجرای اعمال حج را فراهم می کند.

وی افزود: حجاج در حج، این کنگره بزرگ جهانی از سرتاسر جهان با هر زبان و فرهنگی حاضر می شوند اما در قالب یک فرهنگ اعمال خود را انجام می دهند. 

وی با بیان اینکه تمام حرکات و اقدامات زائران باید الگو باشد بر داشتن نظم و انضباط به عنوان یک ضرورت برای زائران جمهوری اسلامی تاکید کرد.

سال گذشته یکهزار و ۴۰۰ نفر از هم استانی ها به حج تمتع مشرف شده بودند که از این تعداد یکهزار و ۳۶۱ نفر زائر و مابقی عوامل اجرایی بودند.

خراسان شمالی با یک میلیون نفر جمعیت در شمالشرق کشور واقع شده است و ۴۴ درصد از جمعیت این استان در روستاها ساکن هستند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha