۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۹:۳۵
کد خبرنگار: 1423
کد خبر: 85465374
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

تولید کلزا در ایلام رکورد زد

۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۹:۳۵
کد خبر: 85465374
تولید کلزا در ایلام رکورد زد

ایلام - ایرنا - معاون بهبودات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی ایلام از ثبت رکورد تولید و برداشت دانه روغنی کلزا در استان خبر داد و گفت: ۲۰ هزار و ۵۰۰ تن کلزا تاکنون از کشاورزان استان خریداری شده است.

"حشمت اله زرین جوب" روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: پیش بینی می شود تا پایان زمان برداشت این محصول در اواخر اردیبهشت ماه، میزان تولید و برداشت دانه روغنی کلزا در استان به ۲۱ هزار و ۵۰۰ تن برسد.

وی افزود: مقدار تولید دانه روغنی کلزا در سال زراعی جاری نسبت به سال زراعی گذشته ۲۶۰ درصد و عملکرد در واحد سطح هم ۳۵ درصد افزایش یافته است.

زرین جوب ادامه داد: امسال بخش خصوصی (کارخانه های روغن کشی) متولی خرید کلزا با قیمت مصوب دولتی شده و در مدت زمان یک ماهه باید مطالبات کشاورزان را پرداخت کند که تاکنون حدود ۶۰ درصد مطالبه کلزاکاران پرداخت شده است.

وی تاکید کرد: باتوجه به فسادپذیری بالای کلزا، این دانه روغنی بلافاصله پس از برداشت و خرید، به سمت کارخانه های تولید روغن حمل شده است.

معاون بهبودات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام یادآور شد: استفاده از بذور مناسب، انجام برنامه های آموزشی و ترویجی، مدیریت اصولی عوامل زیان رسان، تغذیه بهینه، رعایت اصول به زراعی، برداشت و خرید آسان و به موقع و حمل مناسب در افزایش تولید دانه روغنی کلزا در استان ایلام تاثیر داشته است.

به گزارش ایرنا، بیشترین مقدار برداشت کلزا در استان طی سال زراعی ۱۴۰۰ - ۱۳۹۹ بود که در این سال ۲۱ هزار تن دانه روغنی کلزا در سطح ۱۲ هزار هکتار از اراضی زراعی استان برداشت شد.

امسال تا کنون ۲۱ هزار تن کلزا در سطح ۹۲۰۰ هکتار برداشت شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha