جاده‌های خراسان شمالی بارانی و لغزنده است

بجنورد-ایرنا- رییس پلیس راه فرماندهی انتظامی خراسان شمالی گفت: بارش باران سبب لغزندگی سطح جاده‌های استان شده است از این رو رانندگان با احتیاط برانند.

سرهنگ رحمان اسپیدکار روز شنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بارش باران از قریب به اتفاق محورهای استان گزارش شده است بر این اساس سطح جاده ها لغزنده است.

وی گفت: رانندگان قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند تا از وقوع حادثه جلوگیری شود.

وی افزود: هواشناسی برای امروز هشدار نارنجی صادر شده است از این رو نیروهای پلیس راه برای خدمات رسانی در حادثه های احتمالی در حالت آماده باش قرار دارند.

آمادگی دستگاه های خدمات رسان

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی هم از آمادگی دستگاه های خدمات رسان برای امدادرسانی در حادثه های احتمالی خبر داد و گفت: دستگاه های خدمات رسان استان با صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی در آماده باش هستند.

غلامرضا شفیق با اشاره به اینکه شدت بارش ها برای عصر امروز پیش بینی شده است اظهار کرد: دستگاه های خدمات رسان از جمله پلیس راه، راهداری، شهرداری و امدادگران جمعیت هلال احمر امروز در آماده باش هستند.

وی تاکید: توصیه می شود با توجه به پیش بینی وقوع سیلاب، مردم و گردشگران از اتراق در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها به جد خودداری کنند.

هشدار وقوع سیل

رییس اداره پیش بینی هواشناسی خراسان شمالی نیز گفت: سامانه بارشی از امروز در استان فعال شد که سبب وزش باد لحظه ای نسبتا شدید، بارش باران و در بعضی از ساعت ها رگبار باران و رعد و برق می شود.

مظاهر عظیم زاده اظهار کرد: بارش تگرگ در نقاط مستعد بویژه در نیمه جنوبی استان پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه این سامانه تا اوایل امشب فعال است گفت: این سامانه بارشی بیشتر نقاط استان بویژه نیمه جنوبی استان یعنی شهرستان های شیروان، فاروج، اسفراین، بام و صفی آباد، گرمه، جاجرم و بخش هایی از بجنورد را در بر می گیرد.

عظیم زاده خاطرنشان کرد: با توجه به رگباری بودن بارش ها آبگرفتگی معابر، جاری شدن رواناب و سیلابی شدن مسیل ها دور از انتظار نیست.

خراسان شمالی با بیش از یک میلیون نفر جمعیت در شمال شرق کشور قرار دارد و ۴۴ درصد از جمعیت استان در روستاها سکونت دارند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha