۴۰۳ یزدی مدرک تخصصی حفظ قرآن مجید دریافت کردند

یزد- ایرنا- مدیرکل تبلیغات اسلامی یزد گفت: تاکنون ۴۰۳ نفر از آقایان و بانوان علاقه‌مند استان با شرکت در آزمون موفق به دریافت مدرک تخصصی حفظ قرآن مجید شدند .

حجت‌الاسلام " علیرضا نجیمی " روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هر سال آزمون صدور مدرک تخصصی حفظ قرآن کریم در رشته‌های حفظ ۱۰، ۲۰ و سی جزء قرآن برگزار می‌شود که تاکنون بیش از سه هزار نفر در استان با شرکت در این آزمون موفق به کسب این مدرک شده‌اند .

وی با قدردانی از همه فعالان قرآنی ادامه داد: بر اساس مقررات به قبول‌شدگان در آزمون رشته حفظ ۱۰ جزء مدرک درجه پنج حفظ و معادل دیپلم، به قبول‌شدگان در رشته حفظ ۲۰ جزء مدرک درجه چهار و معادل فوق دیپلم و به حافظان قبول شده در رشته حفظ کل کلام وحی مدرک درجه سه تا یک معادل لیسانس و تا دکترا داده می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه تعالی حفظ آیات قرآن کریم جزو دغدغه‌ها و توصیه‌های مهم مقام معظم رهبری است، ادامه داد: محور فعالیت‌های فرهنگی در ۱۲ شهرستان استان توسط این اداره کل و همکاری علاقه‌مندان و ادارات، گسترش برنامه‌های قرآنی است.

نجیمی بیان کرد: شناسایی و ساماندهی فعالان کلام وحی به خصوص حافظان و قاریان نقش مهمی در تربیت دینی نسل جوان و سدی برابر تهدید نرم فرهنگی و رسانه‌ای آنان است.

وی گفت: ایجاد بستر لازم برای گسترش برنامه‌های قرآنی به خصوص در بین نوجوانان و نوجوانان یک رسالت همگانی است و فقط مربوط به ادارات تبلیغات اسلامی نیست و باید با تعامل شاهد توسعه معارف اسلامی با بهره گیری از آموزه‌های قرآنی در جامعه باشیم.

یکی از افق های مهم در استان یزد تربیت چهار هزار حافظ قرآن به یاد چهار هزار شهید این استان است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha