۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۷:۲۳
کد خبرنگار: 1031
کد خبر: 85465100
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تبیین جایگاه روانشناسی در پیشگیری از رفتارهای ضد اجتماعی ضروری است

اصفهان - ایرنا - یک روانشناس بالینی در اصفهان بر تبیین جایگاه علم روانشناسی در پیشگیری از رفتارهای ضد اجتماعی و کاهش ناهنجاری‌های شخصیتی در جامعه تاکید کرد.

افسانه برومند روز شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: با وجود سال‌ها زحمات و خدمات روانشناسان در عرصه های مختلف، هنوز اهمیت این علم در جامعه به درستی تبیین نشده است.
وی با بیان اینکه عامل بسیاری از مشکلات جسمی بر گرفته از اختلالات و ناهنجارهای شخصیتی است گفت: با این وجود افراد جامعه تنها برای درمان ناراحتی های فیزیکی خود به درمان می پردازند.
عضو سازمان نظام روانشناسی افزود: روانشناسان در مواجهه با مراجعه کنندگان با سخت‌ترین لایه‌های شخصیتی آن‌ها برخورد می کنند که این لایه ها به حدی عمیق است که ممکن است فرد را دچار روان رنجوری‌ها، اضطراب‌ها و انزواها یا رفتارهای ضداجتماعی، اضطراب و انزوا کند.
وی همچنین با اشاره به اینکه رسالت شغل روانشناسی و مشاوره افزایش سطح سلامت روان، زیستن بهتر و شاد بودن است گفت: بسیاری از افراد و خانواده‌ها که درگیر مشکلات تربیتی، اختلالات رفتاری و شخصیت هستند اگر به موقع زیر نظر یک روانشناس و مشاور به درمان می‌پرداختند از بروز این اتفاق‌ها پیشگیری می شد.
برومند خاطرنشان کرد: روانشناس به عنوان یک راهنما، افراد را به خودآگاهی و خودشناسی می‌رساند و این مساله یعنی بهره‌وری از داشته‌ها و دانسته‌های این قشر، باید به عنوان یک ضرورت برای تک تک افراد جامعه حائز اهمیت باشد.
این روانشناس تاکید کرد: بر این اساس ضروری است که جایگاه روانشناس و مشاور در جامعه تبیین و مستحکم شود که در این میان، نقش مهم روانشناسان و تلاش آن‌ها برای تحقق این امر نیز انکارناپذیر است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha