تلاش برای برقراری صلح پایدار ضروری است/ارمنستان همسایه‌ای نجیب و مورد احترام

تهران- ایرنا- رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با تبیین وضعیت فعلی منطقه غرب آسیا و به‌ ویژه اتفاقات اخیر غزه، گفت: تلاش برای برقراری صلح پایدار در منطقه با کمک کشورهای همسایه ضروری است.

به گزارش ایرنا از رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان، در ادامه سفر هیات بلندپایه فرهنگی کشورمان به ارمنستان، حجت الاسلام والمسلمین محمدمهدی ایمانی‌پور رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و واهان کوستانیان معاون وزیر خارجه ارمنستان دیدار و درباره گسترش دیپلماسی فرهنگی میان دو کشور به گفت وگو پرداختند.

در این دیدار علاوه بر مباحث فرهنگی مشترک بین دو کشور، مسائل مهم بین‌المللی نیز بحث و بررسی شد.

حجت الاسلام والمسلمین ایمانی‌پور در این دیدار که مهدی سبحانی سفیر ایران در ارمنستان و محمد اسدی موحد رایزن فرهنگی ایران در ارمنستان هم حضور داشتند، با ارائه تحلیلی از وضعیت فعلی منطقه غرب آسیا و به‌ ویژه اتفاقات اخیر غزه، بر ضرورت تلاش برای برقراری صلح پایدار در منطقه با کمک کشورهای همسایه تأکید کرد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی درادامه با استناد به کلام رهبر معظم انقلاب، ارمنستان را همسایه‌ای نجیب و مورد احترام خواند و رویکرد شفاف ایران را در دفاع از تمامیت ارضی کشورها و تلاش‌ها برای برقراری صلح منطقه‌ای را تبیین کرد.

ایمانی‌پور به اشتراکات فرهنگی و تمدنی میان دو کشور اشاره کرد و گفت: این سفر فرصتی را فراهم آورده است تا دیدگاه عمیق‌تری نسبت به کشور ارمنستان به دست آوریم.

وی همچنین تاکید کرد: همکاری‌های فرهنگی و افزایش سطح روابط بین جمهوری اسلامی ایران و ارمنستان باید دنبال شود.

رییس دستگاه دیپلماسی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران به نقش رسانه‌ها در ترویج دانش و آگاهی میان مردم دو کشور اشاره کرد و خواستار همکاری متقابل دو کشور در این زمینه شد.

همچنین در این نشست واهان کوستانیان معاون وزیر خارجه ارمنستان ضمن استقبال از هیات بلندپایه فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، ابراز امیدواری کرد که امضای سند مبادلات فرهنگی به تقویت روابط دوجانبه ایران و ارمنستان منجر شود.

وی گفت: ارمنستان همواره به ایران به مثابه یک کشور دوست و همسایه مطلوب نگاه کرده است.

رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در دومین روز سفر خود به ارمنستان با همراهی محمد اسدی موحد رایزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در ایروان و مصطفوی مدیرکل مبادلات و سازمان‌های بین‌المللی، با حضور در مدرسه ۳۵ شهر ایروان، ویژه آموزش فارسی زبانان، در جریان روند تدریس و پیشرفت حاصله در این مرکز آموزشی قرار گرفت.

مدرسه ۳۵ شهر ایروان در منطقه اروونی این شهر واقع شده و با هزار و ۵۰۰ دانش آموز به عنوان یکی از مدارس فعال ارمنستان در حوزه آموزش زبان فارسی فعالیت می‌کند که بیش از ۳۵۰ دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی از پنجم و نهم، زبان فارسی را به عنوان زبان رسمی فرامی‌گیرند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار فرهنگ

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha