کار بنیادی در آموزش و پرورش لازمه تحقق سیطره سیاسی و پیشروی علمی است

ساوه - ایرنا - خطیب جمعه ساوه گفت: اگر کشوری بخواهد به عزت مادی، سعادت معنوی، سیطره سیاسی، پیشروی علمی، به آبادانی زندگی دنیا و به هر آرزویی بخواهد دست پیدا کند باید به آموزش و پرورش به عنوان یک کار بنیانی نگاه کند.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام جعفر رحیمی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان به سالروز شهادت متفکر بزرگ و فیلسوف و عارف کامل آیت الله مطهری و روز معلم اشاره و اظهار کرد: این بزرگوار در دوران زندگی خود ، همتش دفاع از حقایق اسلام و معارضه و مقابله با دشمنی هایی بود که در عرصه فکرو اندیشه علیه اسلام مطرح می شد.

وی اضافه کرد: او یک وظیفه شناس بود و در مقابل دین خودش را یک سرباز مطیع و فرمانبردار احساس می کرد و جامعه را مثل یک جراح و طبیب ماهر جراحی میکرد وهر دردی را که می دید به فکر معالجه می افتاد.

حجت الاسلام رحیمی با بیان اینکه نهایت اینکه شهید مطهری یک فهمنده و فهماننده خوبی بود چون معلم خوب کسی است که دانشجوی خوبی باشد باید تشنه تعلم باشد یادآور شد: لذا امروزه اموزش و پرورش مهمترین کار یک کشور است و اگر کشوری بخواهد به عزت مادی، سعادت معنوی، سیطره سیاسی ، پیشروی علمی، به آبادانی زندگی دنیا و به هر آرزویی بخواهد دست پیدا کند باید به آموزش و پرورش به عنوان یک کار بنیانی نگاه کند.

وی افزود: فراهم کردن مقدمات یک تحول بنیادی باشد توصیه جدی مقام معظم رهبری است و اگر ما به اهمیت کار پیامبران و انبیاء پی ببریم در واقع به ارزش معلمی پی برده ایم.

حجت الاسلام رحیمی در ادامه به شهادت امام صادق (ع) اشاره کرده و افزود؛ ائمه‌ی اطهار (ع) تمام زجر و مصیبتشان به ‌خاطر این بود که دنبال حاکمیت الهی بودند و الّا اگر امام صادق و امام باقر (ع) یک‌گوشه می‌نشستند و چند نفر دور خودشان جمع می‌کردند و فقط یک مسأله‌ی شرعی می‌گفتند، کسی به آن‌ها کاری نداشت.

امام جمعه ساوه افزود: امام صادق (ع) در فرصت های ایجاد شده با ایجاد کرسی درس و بحث، و تشکیل حوزه علمیه در سطح عمیق و وسیع با پرورش چهار هزار شاگرد زبده، حیات بخش مکتب راستین محمدی (ص) و مذهب و تشیع علوی شد که از زمان حضرت علی (ع) در تنگنای اختناق ووادی خون و غارت و قتل عام به سر می برد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha