عقلانیت در کنار علم و تربیت لازمه آموختن مهارت‌های زندگی است

دزفول- ایرنا- دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با تاکید بر اینکه بیش از علم به عقل نیاز داریم، گفت: عقلانیت در کنار علم و تربیت لازمه آموختن مهارت‌های زندگی است. 

به گزارش ایرنا حجت الاسلام عبدالحسین خسروپناه عصر پنجشنبه در آیین گرامیداشت مقام معلم در سالن مهتاب دزفول مهارت حل مساله و ارتباط با دیگران را حکمت دانست و افزود: بنا به گفته فلاسفه نظیر ملاصدرا و علامه طباطبایی باید علم حکمت بنیان داشته باشیم.

وی با بیان اینکه اکنون اغلب از فضای مجازی می نالند ولی فوایدی هم دارد، گفت: معلمی که می‌تواند از این ابزار استفاده درست ببرد یک معلم عاقل است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با تبریک روز معلم از تلاش‌های خیرین مدرسه ساز قدردانی کرد و گفت: خیران زیادی کل ثروت زندگی خود را صرف امور خیر به ویژه مدرسه سازی کردند که جای قدردانی دارد.

وی یکی از ویژگی‌های بارز ایرانیان را انجام کارهای خیر دانست و افزود: دشمن به صورت هدفمند از زمان شاه عباس دوم به دنبال بزرگنمایی معایب ایرانیان بوده درحالی که بیشترین خیران در ایران هستند.

وی با بیان اینکه دختران باید به دنبال علم نافع بروند، افزود: اسلام بر علم تاکید دارد و فرقی بین زن و مرد در تحصیل نیست.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: نگوییم دیگر فارغ التحصیل شده ایم بلکه باید تا آخر عمر به دنبال علم باشیم.

عقلانیت در کنار علم و تربیت لازمه آموختن مهارت‌های زندگی است

تدریس با عشق منجر به تربیت دانش آموز در تراز انقلاب می‌شود

مدیرکل آموزش و پرورش خورستان نیز در این آیین با تبریک روز معلم گفت: تدریس با عشق منجر به تربیت دانش آموز در تراز انقلاب می‌شود.

عبدالله حبیبی افزود: معلم به صرف داشتن علم و دانش نمی‌تواند تاثیرگذاری زیادی داشته باشد؛ معلم باید در کنار درس، عاشق دانش آموز و علم و کارش باشد.

وی ادامه داد: هرجا معلمان عاشقانه وارد عمل شدند هم معلم از تدریس لذت می برد و هم دانش آموز اثر بهتری می‌بیند.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با بیان اینکه هرچقدر معلمان توانمند باشند تاثیر بیشتری روی دانش آموزان خواهند گذاشت، گفت: زمانی کلام و رفتار معلم تاثیرگذار است که تدریس او همراه با عشق باشد.

وی با تاکید بر آموختن آرزوها و اهداف بلند به دانش آموز افزود: دانش آموزی که مهارت‌های زندگی را می‌آموزد، عزت نفس می‌گیرد.

حبیبی گفت: اگرچه بخشی از تربیت دانش آموزان دست ما نیست و در اختیار خانواده است ولی دانش آموز ۱۲ سال در اختیار مدرسه بوده که زمان خوبی برای تعلیم و تربیت است.

هدایت تحصیلی دانش آموزان در اولویت باشد

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با تاکید بر لزوم هدایت تحصیلی دانش‌آموزان گفت: اینکه رتبه خوزستان مطلوب نیست نشان از نداشتن هدایت تحصیلی خوبی است.

وی با تاکید بر لزوم گسترش رشته‌های مهارتی افزود: استعدادها باید در مسیر خود هدایت شوند تا از بین نروند ضمن اینکه تمام دانش آموزان حتی رشته‌های نظری باید حداقل یک مهارت را بیاموزند.

حبیبی درخصوص امتحانات نهایی اظهارکرد: سوالات امتحان باید از داخل کتاب باشند و کسی حق ندارد از خارج از کتاب سوال بدهد.

وی دانش آموزان را سرمایه کشور دانست و افزود: برخی کشورهای همسایه ثروتمند هستند ولی خلبان و پزشک آنها وارداتی است.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با تاکید بر لزوم قدردانی از معلمان اظهار کرد: زندگی انسان هایی نظیر شهید مطهری منشا اثر است و باید قدر آنها را دانست.

عقلانیت در کنار علم و تربیت لازمه آموختن مهارت‌های زندگی است

اجرای سرود و تجلیل از معلمان نمونه دزفول از دیگر بخش‌های این همایش بود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha